
Když se řekne Blizzard, musí se vám nutně vybavit jedno ze dvou možných slov - Diablo nebo WarCraft. I když ani jedna ze jmenovaných her nebyla blizzardí prvotinou, přesto dosáhly obě dvě série nepoměrně většího úspěchu než cokoliv dalšího, na čem se Blizzard podílel. Jak už jste nejspíš pochopili z titulku, nebude dnešní článek o Diablu, nýbrž přesně o tom druhém - o Warcraftu. Historie této legendy se začala psát rokem 1994, kdy vyšel první díl realtimové strategie nazvaný WarCraft: Orcs and Humans, o dva roky později následoval díl druhý - WarCraft II: Tides of Darkness, a po něm se na svět vyloupl ještě datadisk s podtitulem Beyond The Dark Portal. V současné době celý realtimově-strategický svět čeká na Warcraft III: Reign of Chaos, který ale neuzříme dřív než příští rok, takže se ani není čemu divit, že když Blizzard ohlásil práce na novém, přísně utajovaném projektu, začaly všechny herní magazíny divoce spekulovat o tom, co by to se za tím asi tak mohlo skrývat.
Utajování vydrželo Blizzardu celý čtvrtrok - a skončilo právě včera, kdy na londýnské ECTS vyšly najevo všechny důležité
skutečnosti, tedy název hry, její žánr i náplň.
Takže to vezmeme pěkně po pořádku - hra se bude jmenovat World of Warcraft a pokud jste snad tipovali na nějakou adventure či RPG, pak jste vedle, jak ta jedle. Vlastně ne tak docela - WoW nebude nic jiného než MMORPG, čili online RPGčko. V našich luzích a hájích tato zpráva asi potěší málokoho, ale pokud snad náhodou nepatříte k té několikaprocentní menšině, která si může dovolit účastnit se online multiplayerových dýchánků, zkuste se alespoň radovat za ty, kdož si to dovolit mohou :-).
A jak budou dýchánky ve světě WoW vypadat? Tak předně se budou odehrávat v solidně vypadajícím prostředí - z traileru, který se nám podařilo ukořistit na ECTS, je evidentní, že se nemusíme obávat ani skromně pojaté, ani jinak
odpudivé grafiky, s níž kdysi online hru začínaly a dosud se jí některé z nich nezbavily. Svět, který je v traileru k vidění, v některých momentech trochu připomíná prostředí Giants - představte si mořské pobřeží s nádherně se vlnící vodou, zelená údolí plná stromů a keřů, vysoké hory se sněhovým povlakem, husté lesy plné nebezpečných dravých zvířat a pochopitelně i vesničky a města plná živoucích obyvatel. Svět WarCraftu odjakživa nabízel velký potenciál a online RPG se zdá být docela vhodnou příležitostí pro to, jak jej využít. Pochopitelně se můžete těšit i na zcela nové krajiny, o nichž zatím nikde v sérii nebyla řeč.
Příběh WoW se začíná odvíjet zhruba čtyři roky poté, co skončí finální bitva ve WarCraftu 3. V království, na němž dlouhotrvající boje nechaly nesmazatelné stopy, je potřeba pomalu obnovit dřívější život a jako by toho nebylo dost, opět se objeví strašlivá hrozba, která se chystá vyhladit život v Azerothu. Vaším úkolem tedy bude procházet
rozlehlým krajem a vyhledávat střety, případně spojenectví s dalšími jeho obyvateli. Můžete přitom počítat s tím, že svět se bude průběžně renovovat a doplňovat o nové věci, na kterých se bude v Blizardu stále pracovat. Z výše řečeného je jasné, že bez pravidelného měsíčního poplatku si můžete o WoW nechat tak akorát zdát.
K lepšímu zážitku všech zúčastněných hráčů pak bude sloužit například velký výběr postav, které si ještě můžete dál upravit dle vlastního přání (zatím jsou k dispozici tři rasy - lidé, orci a Taurenové - nová rasa nomádů), tisíce zbraní, s nimiž lze odsekávat údy protivníků a koneckonců i jakékoliv jiné údy, které se vám cestou namanou, spousty inteligentních NPC atd. Pokud už se i vy těšíte, že se mezi tisícovkami hráčů, pro něž bude svět WoW otevřen, ocitnete i vy, a kocháte se představou krvavého běsnění či mírumilovného plnění questů, pak vás jistě nepotěší, že čekací lhůta potrvá minimálně další dva, tři roky, pravděpodobně však ještě déle.