System Shock v roce 1994 přišel jako zjevení a podle mnohých jde o jednu z nejvlivnějších her všech dob. Ukázal totiž, že střílečky viděné z vlastního pohledu nemusí být nutně jen tupé akce, když nabídl i hororové plížení ve stínech, zajímavý příběh a řešení hádanek. Geniálním návrhem levelů předběhl svou dobu a jeho osobitým ztvárněním kybernetického prostoru se dodnes nechávají tvůrci cyberpunkových titulů inspirovat.
Zatímco většina remaků je jen sprostým útokem na peněženky nostalgických fanoušků, snahu, která chce legendární hru přiblížit i nové generaci hráčů, v tomto případě vítáme. System Shock Remake jsme několik let pravidelně umísťovali do žebříčků o nejočekávanější hry roku, jenže pak jsme s tím přestali. Jednoduše proto, že jsme tak trochu ztratili víru, že se ho snad někdy skutečně dočkáme.
Tvůrci ze zkušeného studia Nightdive sice v roce 2016 uspěli v kickstarterové kampani, jenže ze slibovaného termínu vydání v roce 2017 rychle vycouvali. Nakonec museli přiznat, že si ukousli příliš veliké sousto (viz náš článek) a hru kompletně překopali, včetně výměny herního enginu.
Nakonec se ale přece jen dočkáme, autoři se totiž dnes pochlubili na svých sociálních sítích, že mají hotovo a hra tak skutečně vyjde 30. května, jak bylo naposledy oznámeno. Bohužel ovšem zatím jenom na PC, s konzolovými porty je ještě spousta práce a vyjít by měly v průběhu následujícího roku. To trošku budí rozpaky, nicméně například podobně distribuovaná Syberia nás loni dokázala uhranout. Výjimečné hry se holt nerodí lehce.