Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Únik GTA VI spustil vlnu solidarity, vývojáři sdílejí pracovní verze her

Obrovský únik rozpracované verze očekávaného hitu Grand Theft Auto VI znamenal pro studio Rockstar obrovskou ránu. Ze zveřejněných záběrů totiž zatím nepůsobí zásadně lépe než bezmála deset let starý pátý díl. Vývojáři z ostatních studií však uklidňují fanoušky tím, že hry v ranné fázi vývoje jednoduše nevypadají tak dobře jako v nadýchaných trailerech.

Vývojáři sdílejí pracovní prototypy svých her | foto: Cian Maher

Úspěšný hackerský útok na studio Rockstar je bez debaty jedním z největších úniků dat v historii herního průmyslu. Na veřejnost se dostaly desítky minut záběrů z rozpracovaných prototypů, ze kterých se o dosud přísným mlčením zahalenému Grant Theft Autu VI dá zjistit spousta detailů (více viz náš článek o této kauze).

Že vývoj hry začíná tvorbou grafiky je nesmysl, dokazují například vývojáři hitu God of War.

I když většina lidí s oblíbeným studiem Rockstar soucítí a uvědomuje si, že jde o pracovní podklady, které nikdy neměly být určené pro veřejnost, najde se samozřejmě pár chytráků, co je pečlivě analyzují a poté z nich vyvozují chybné závěry.

Jeden takový samozvaný expert na sociálních sítích sdílel myšlenku, že hra bude určitě ošklivá. Po čtyřech letech práce už totiž podle něj musí být většina grafiky hotová, protože to je to první, čím každý vývoj začíná.

Internet sice snese všechno, ale když když na Twitteru tento ničím nepodložený blábol začal trendovat, vystoupila na obranu Rockstaru řada vývojářů a své argumenty, že jde o bohapustý nesmysl, podpořili nasdílením prvních prototypů svých her. A jsou to skutečně zajímavé záběry, protože do diskuse vstoupily i jedny z největší legend herního průmyslu.

Takto například takto vypadala slavná honička v džípech z Uncharted 4 (naše recenze) po dlouhé době vývoje.

Control (naše recenze) je jednou z nejhezčích her posledních let, přesto ještě nedlouho před vydáním vypadal takto:

Tři roky před dokončením připomínal pirátský hit Sea of Thieves (naše recenze) spíše první pokusy o MMORPG:

Aktuální hit Immortality sbírá jedno ocenění za druhým, přitom ještě po dvou letech vývoje vypadal takto:

Ani vymazlené playstationové exkluzivity nevypadaly z počátku jinak. Viz třeba Horizon: Zero Dawn (naše recenze):

Nebo God of War (naše recenze):

Poznat v tomto abstraktním umění jednu z nejprodávanějších her pro Nintendo Switch Splatoon 3 (naše recenze) by asi zvládl málokdo:

Autor populárního Power Wash Simulatoru (naše recenze) ukazuje, že samotnou grafikou se naopak zabýval skoro až na úplném konci.

Pozadu nezůstali ani čeští vývojáři, takto například vypadala jedna z prvních verzí vlakového hitu Mashinky (viz náš článek):

Žádný div, že autor myšlenky svůj blábol raději smazal, že?

Každopádně lidé, kteří z podobných úniků vyvozují nějaké závěry jsou prostě mimo a rozhodně je ani nelze označit za fanoušky. Naopak, samotným vývojářům škodí jako málokdo. Z nedávné doby můžeme zmínit například únik příběhových scén z The Last of Us 2, které vytrženy z kontextu jednoduše nemohly fungovat (viz náš článek).

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....