Pořád není úplně obvyklé, aby autoři určité hry bez upozornění spustili prodej. Ačkoli taktika, které se říká „shadow drop“, může být občas ku prospěchu celého projektu (loni takto vyšel úspěšný Hi-Fi Rush), má jednu docela kritickou podmínku. A to takovou, že o tom autoři musí vědět a takovou věc zamýšlet. V případě hry Ultrawings 2 od studia Big Planet Games však k nelibosti autorů právě tato podmínka splněna nebyla.
Ultrawings 2, letecká arkáda ve virtuální realitě, vyšla již na PC a Meta Questu, na PSVR2 se však teprve chystala, a to zatím bez konkrétního data vydání. Musel to tedy být docela šok, když autoři minulý týden zjistili, že se v obchodě PlayStationu najednou začala hra bez jejich vědomí prodávat. Fanoušci projektu usoudili, že jde právě o zmíněný „shadow drop“, ovšem autoři začali situaci rychle prošetřovat.
Zároveň však toto menší herní studio vzalo tuto událost s humorem a vedle zjišťování, co se vlastně stalo, zkrátka fanouškům ohlásilo, že je hra v prodeji. Souběžně s tím měli autoři již přichystanou aktualizaci, která měla ladit poslední chyby, takže podle všeho nejspíš nešlo o žádnou velkou škodu, hra Ultrawings 2 byla zjevně téměř připravena na start.
V rozhovoru na serveru Kotaku zástupci herního studia prohlašují, že je pořád nejasné, co za brzkým startem hry stojí. Nemyslí si, že by Sony vyloženě rozhodlo o odstartování prodejů za ně, spíš půjde o nějakou administrativní chybu nebo zkrátka nedorozumění, co se data vydání týče.
„Měli jsme původně v interním plánu hru vydat 9. února. No a podívejte se, co se stalo. Myslíme si, že je (v interním systému obchodu Sony – pozn. red.) někde prostě odlišná kolonka pro skutečné datum vydání, které někdo zapomněl od loňského roku aktualizovat,“ spekulují zástupci Big Planet Games.
Autoři tak každopádně ztratili možnost na hru přilákat hráče před vydáním, ovšem takto bizarní start jim ve výsledku může rovněž pomoct. A když ne, mají aspoň za zády fanoušky PC a Meta Quest verzí, kteří se jistě těší na to si Ultrawings 2 zahrát na PlayStationu.