Možná si ještě vzpomenete na memy, které se objevily, když Microsoft oznámil záměr koupit Activision Blizzard. Ikonický Master Chief nesl rakev s PlayStationem 5, fanoušek playstationu říká, že Call of Duty stejně neměl rád, a v hromadné bitce, v níž měli jednotliví aktéři přiřazeno jméno obří herní korporace, sedělo Nintendo nezúčastněně stranou.
Kdo trochu sleduje herní scénu ví, že Nintendo už dávno přímo nesoupeří se svými konkurenty. Místo toho si jede „to svoje“. Ostatně legendární a bohužel již zesnulý prezident a CEO Nintenda Satoru Iwata prosazoval Strategii modrého oceánu (Blue Ocean Strategy, 2004), která je založená na hledání nekonkurenčních trhů. Z pohledu softwaru spadají do této kategorie hry jako Wii Sports založené na pohybovém ovládání či Nintendogs, protože dokážou nalákat i ty, které hraní běžně nezajímá.
Nintendo průběžně velmi těžší ze svých vlastních úspěšných hitů. Ostatně poslední finanční zpráva prozradila, že v období od dubna do prosince 2021 tvořily 60 procent prodejů hry vydané v minulých letech. To je také důvod, proč hry jako Mario Kart 8 Deluxe málokdy vidíme ve slevových akcích a proč si drží cenu ještě léta po vydání.
„Evergreenové tituly, které byly vydány v předchozích fiskálních letech, tvoří od minulého fiskálního roku větší podíl na celkových prodejích softwaru. V tomto fiskálním roce, v devíti měsících od dubna do prosince, tvořily tituly vydané v minulých letech přibližně 60 procent jednotkových prodejů first-party softwaru v hlavních regionech. Pokud se podíváme pouze na tři měsíce mezi říjnem a prosincem, evergreenové tituly tvořily přibližně 50 procent, a to díky silnému prodeji nových titulů,“ řekl prezident a CEO Nintenda Shuntaro Furukawa.
Lidé, kteří si kupují svůj první Switch, si některý z evergreenových titulů pořídí jako svoji druhou nebo třetí hru, prozradil dále Furukawa. Podíl těchto hitů na celkových příjmech z prodeje softwaru se ovšem bude snižovat, říká.
„Kromě toho se domníváme, že s tím, jak Nintendo Switch vstupuje do šestého roku své existence, dojde z hlediska budoucí poptávky po hardwaru k poklesu procenta prvních nákupů v porovnání s tím, co jsme viděli doposud. Očekáváme, že dojde k většímu počtu nákupů více systémů v rámci jedné domácnosti a také k tomu, že spotřebitelé nahradí předchozí systém Nintendo Switch systémem Nintendo Switch - OLED model. V těchto případech spotřebitelé často již vlastní evergreenové tituly, takže se domníváme, že poměr prodejů evergreenových titulů se bude snižovat, pokud nedojde k výraznému nárůstu prvních nákupů hardwaru.“
Nintendo dále uvedlo, že vnímá potenciál metaverse, zároveň ovšem přiznalo, že se do něj a NFT nijak nehrne. U metaverse by o něčem takovém uvažovali, pokud by se jim podařilo nalézt svůj vlastní přístup, který lidi baví a překvapuje. Současná situace tomu prý však nenahrává.