|
Relativně neznámý Dave Perry začal s programováním her v 15 letech, v průmyslu se drží již 20 let a za tu dobu spolupracoval na 35 hrách. Shiny Entertainment založil roku 1993 a ihned vydal arkádový hit následovaný MDK a nedávným Max Payne. Hrdinové Enter the Matrix proto kinematické pohyby inicializují v závislosti na ukazateli energie (tzv. focus) a v jejich průběhu mohou provést dodatečné speciální údery. Hlavními osobami se stává posádka rakety Logos, nejrychlejšího plavidla přežívající lidské flotily. Afroamerická kapitánka Niobe (herečka Jana Pinkettová Smithová, manželka Willa Smithe) zaujímá v rámci posledního lidského města Sion stejné postavení jako Morpheus, její kolega Ghost (Anthony Wong) má pak funkci spirituálnějšího bojovníka - Niobe je totiž zásadová a drsná. Spojovatelem Logosu s matrixovým světem se stává mechanik Sparks (herec Lachy Hulme). Všechny tři postavy mají v rámci filmu vedlejší role, ale jejich zdigitalizované obličeje budou hráče neustále doprovázet.
Přesná dějová linie nebyla odhalena, snad ze strachu z vyzrazení filmových detailů. Víceméně jasným je obsah: akce s příchutí hollywoodského dramatu. Střílečka kombinovaná s bojovkou nabízí pestrou škálu pohybů a akčních variací, které se dají zřetězit do efektních bojových komb. Nepůjde jen o běhání a likvidování. Často hráč dostane do rukou Logos a bude muset proletovat ohromnými kanály (k další misi, uniknout před Sentinely), jindy zase jezdit autem. Niobe coby schopná pilotka není ideálním opěšalým bojovníkem jako Ghost, ačkoliv do akce může jít libovolný z dua. V akční horečce se pak výše zmíněná funkce Focus stává kruciálním efektem - umožňuje všechny ty skvělé bezgravitační pohyby a navíc celkem slušně vystihuje chování kamery v okamžiku focusování. Prostě používáte Focus a třeba běžíte po stropě a kamera provádí efektní kolečka a nájezdy. Stejným způsobem funguje takzvaný "bullet time," ve kterém se hrdina vyhýbá zpomaleným kulkám a přitom provádí speciální komba. Jak málo stačí... Pilotní mise se podobají staré a skvělé simulaci Descent a automobilové honičky... jsou automobilovými honičkami, jak jinak.
Shiny Entertainment připravuje Enter the Matrix na nejrozšířenější systémy: Windows, PlayStation 2, X Box a GameCube a všechny verze budou vypuštěny do světa patnáctého května, v den americké premiéry Matrix: Reloaded. Zákon "oslíčku, otřes se" je zde dobře použitelný a je dost dobře možné, že celá sláva nebude o ničem jiném, než o tupé akci, ale pro hru mluví geniálně pojaté vyprávění. Jistě se chytí i lidé, kteří obvykle hry nehrají. Připravte se na vstup do audiovizuální matrice!