Ačkoliv nás na E3 ohromilo tolik různých titulů, nezapomněli jsme se samozřejmě podívat ani na připravované hry z našich luhů a hájů. A chystaná akce El Matador si stojí v našich očekáváních poměrně vysoko, proto jsme neváhali, vyzkoušeli všechny čtyři úrovně připravené právě pro tuto akci a vyzpovídali producenta Ondřeje Lábu. O příběhu víme to, že čtyři drogové kartely v Kolumbii společně plánují velkou dodávku drog, o čemž se naštěstí dozvěděly i tajné služby a do Kolumbie tak míří malá skupinka agentů DEA.
V prvé řadě nás zajímalo, jestli půjde o akční hru, nebo zdali se máme spíše těšit na větší příklon k tichému plížení podél stěn a taktizování. Dostalo se nám odpovědi, že obě tyto složky by měly být ve hře zastoupeny rovnoměrně. Na rozhraní, jakožto indikátoru viditelnosti či hluku se zatím stále pracuje, stejně tak není vůbec jasné, jestli půjde hru ukládat kdykoliv, na záchytných bodech, nebo omezením na počet. Autoři se zatím přiklánějí k variantně, že bude záležet na volbě obtížnosti. Možná se ptáte, jak je možné, že v tomto zatím nemají autoři jasno, ale jak jsme se dozvěděli, hra byla právě kvůli vyladění hratelnosti odložena až na příští rok.
V El Matador se nesetkáme se hrou více hráčů, veškeré své snažení autoři soustředí na silný příběh a propracované mise.
V El Matador se nesetkáme se hrou více hráčů, veškeré své snažení autoři soustředí na silný příběh a propracované mise. Dokonce nás čeká i zrada ve vlastních řadách a několik dalších zvratů, jde především o to, aby hra vtáhla do děje a měla spád. Zavítáme tak například do nočního klubu, hotelu, parkoviště, navštívíme, kostel, ale i hřbitov, přístav či vilu. To vše rozdělená do deseti až jedenácti misí ve dvaceti dvou úrovních, přičemž herní délka se, podle odhadu, pohybuje na lehce nadprůměrné hodnotě patnácti hodin.Z herních prvků nás El Matador láká třeba na přítomnost strážců úrovní, které rozhodně neustřílíte klasickým způsobem, ale budete na ně muset vymyslet, pro každého strážce jinou, určitou taktiku. Bohužel se nesetkáme s ovladatelným vozovým parkem, nicméně uvažuje se o kompromisu ve stylu, kdy řidič například řídí auto, zatímco hráč na korbě se chopí kulometu. Kompromis se týká i volnosti ve hře – nepůjde o vyloženě volnou hru (Far Cry), ale ani skriptování na každém kroku (Call of Duty). K cíli se proto půjde dostat několika cestami. Mezi klady patří solidní množství zbraní, avšak stejně jako ve skutečnost, budeme si muset vybírat, poněvadž všechny rozhodně neuneseme. Vedle toho, při boji na blízko předvádí hrdina několik kombo kopů a úderů namísto jedné "pěsťovky". Z ostatních pochycených střípků nás ještě napadá, že stráže půjdou odlákat hozením předmětu stranou, což vyvolá zvuk a hlídka se půjde podívat, co se děje. V některých misích nás zase čeká společnost zbývajících členů týmu. Hra nás celkem překvapila po grafické stránce (kromě živého plotu, ten nevypadal dobře, spíše jako těžkopádný, nečlenitý objekt), škoda pouze, že mimo vybuchujících sudů či pohyblivých pák chybí více interakce v prostředí. El Matador vychází pouze na PC, ovšem spekuluje se i o variantě portu na X-Box. Velkou neznámou pro nás zatím zůstává příběh a jeho podání. Uvidíme příští rok.