Téměř třicet let budovaná pověst jednoho z nejoblíbenějších herních studií se rozplynula a Blizzard dnes připomíná už jen stín své dřívější slávy. Kdysi inovativní společnost dnes připravuje jen další díly svých hitů Diablo a Overwatch, u nichž ani mnozí fanoušci vlastně netuší, čím mají dobře známý koncept vlastně obohatit.
Na místo nových značek pak vydávají remasterované klasiky a ani to se jim občas nedaří úplně optimálně (viz remake Warcraftu 3, ve své době nejhůře hodnocená hra na Metacriticu). Jakoby tvůrčí krize nestačila, na veřejnost v létě pronikl obrovský skandál se sexuálním obtěžováním na pracovišti, ve kterém mají prsty i lidé z nejvyššího vedení (viz náš článek).
Nepříznivá situace má samozřejmě vliv i na pracovní atmosféru a ještě nedávno prestižní společnost ve velkém opouštějí významní lidé. Naposledy to byl Chacko Sonny, vedoucí vývoje Overwatch 2, který si prý po pěti letech ve firmě potřebuje nějakou dobu odpočinout.
Samo o sobě by to nebylo nic zásadního a jelikož se hra prý už blíží finální fázi produkce, nebude možná jeho přítomnost tolik chybět. Ovšem když se na dění ve firmě podíváme s odstupem, nelze si nepovšimnout smutného trendu.
V dubnu totiž z Blizzardu odešel Jeff Kaplan, který značku Overwatch de facto postavil, loni pak Michael Chu, její klíčový scenárista, který ve firmě pracoval 20 let. V poměrně krátké době tak hra, jež částečně funguje na principech „live service“ a bude po následující roky ještě rozšiřována, přišla o tři klíčové muže. A není to jen o Overwatchi.
Od vypuknutí skandálu se společnost rozloučila i s vedoucím vývoje chystaného Diabla 4 Luisem Barrigou, lead designerem Jessem McCreem a designerem World of Warcraftu Jonathanem LeCraftem, své křeslo musel opustit i sám nejvyšší představitel Blizzardu J. Allen Brack.
Během poměrně krátké doby tak ze starého Blizzardu nezůstal téměř nikdo a až se vyčerpá kouzlo nostalgie, aktuálně mocně podpořené vydáním remasterovaného Diabla 2, bude muset společnost najít nový směr.