Kdybyste se mě zeptali, jaká byla kultovní hra mého hráčského mládí, bezesporu bych vyhrkl jasnou odpověď - Mortal Kombat. V dobách, kdy nejvýkonnější konzole byla Atari Jaguar, bylo jediným způsobem, jak se ke hrám dostat, kamarádovo PC. Tehdy to byla nadupaná mašina (486DX) a zvládala ty hardwarově nejnáročnější hry včetně Doom II: Hell on Earth. Samozřejmě byla největší chloubou mého přítele z dětství ultranásilná bojovka Mortal Kombat, která byla snem každého školáka. Jen ti největší borci vlastnili tento klenot. Pro celou naší 3.B se stala hra naprostým kultem, kterému podlehlo celé osazenstvo třídy, snad jen kromě dívčí části. V době, kdy pro mě byl vrchol násilí trailer na Noční Můru z Elm Street 5, který jsem omylem spatřil na nějaké dětské VHS ze sbírky svého souseda, byla hra jak blesk z čistého nebe.
Story mód je vedle jednoho hráče přístupný i dvěma účastníkům najednou.
Tehdy mě naprosto fascinovala možnost vytrhnout svému soupeři páteř zaživa a poté jí vítězoslavně zdvihnout nad hlavu jako tu nejbrutálnější trofej. Můj pozitivní názor na MK jsem nesdílel sám a po několika milionech prodaných kopií se hra dodnes dočkala pěti řadových pokračování, updatů regulérních dílů i speciálních vedlejších projektů (viz. infobox). Mortal Kombat : Shaolin Monks (dále jen MKSM) se řadí do poslední jmenované skupiny. Dějově se odehrává paralelně s Mortal Kombat II a podíváme se do známých lokací, které byly upraveny tak, aby odpovídaly povaze hry a hlavně 128-bitové architektuře současných konzolí. 2D pozadí, která figurovala ve MKII, nyní ožila a vypadají neuvěřitelně stylově. Ať už je to trůn Shao Kahna, Gorova kobka či legendární plošina. Všechny lokace jsou interaktivní a věrné své předloze.Jak jste již z předchozího popisu jistě pochopili, tak MKSM není klasickou bojovkou jeden na jednoho, ale jedná se o „chodičko-mlátičku“, ve které budete procházet brutální svět MK, bojovat s desítkami nepřátel a plnit nejrůznější úkoly. Zprvu jsem si myslel, že hra pouze maskuje umně pospojované arény a ve výsledku nepůjde o nic jiného než o bezmyšlenkovité mlácení do identickým druhů nepřátel. Zpočátku to tak opravdu vypadá, ale hned poté, co se dostanete ven z podzemí a dojdete k magickému portálu, se vám zpřístupní překvapivě velký svět k prozkoumání. Škoda jen, že lokace obsahují až příliš velký počet neviditelných bariér. Mnohdy se zastavíte několik metrů před zdí a dále již jít prostě nemůžete. Fuj.
Za poražené nepřátele získáte zkušenost, kterou můžete využít k vylepšení své postavy v oblasti nových chvatů. Ty jsou postupem hry čím dál tím silnější, a souboje s nepřáteli se tak stanou lehčími. Po každém poraženém bossovi získáte i novou speciální schopnost. Obvykle půjde o nějakou fatalitu (vizuálně velmi brutální ukončení protivníkova života), multalitu (vizuálně brutální ukončení života několika nepřátel) nebo nějakou jinou -talitu. K speciálním schopnostem, kterými váš charakter bude postupem času disponovat, se připojí i možnost dvojitého skoku, dlouhého skoku, schopnost běhat po zdech, lézt po nich atd. Tyto vylomeniny vám umožní dostat se do míst, která byla původně nepřístupná. S nově nabytými schopnostmi se vyplatí podívat do dříve již navštívených lokací. Mnohdy objevíte skrytou oblast, která byla původně nepřístupná. Některé bonusové lokace jsou dokonce přístupné pouze v kooperativním módu pro dva hráče.
Hra je neuvěřitelně stylová a hutnou atmosféru doprovází typický MK soundtrack.
Story mód je vedle jednoho hráče přístupný i dvěma účastníkům najednou. Jistě nemusím zdůrazňovat, že hratelnost se díky režimu pro dva hráče neuvěřitelně zvyšuje. Příběhový mód obsahuje dva hratelné charaktery, plus dva skryté, což je pro tento typ hry optimální. Navíc jsou přítomny i speciální kooperační chvaty, které samotný hráč zcela jistě nevyužije. Dvěma hráčům je přístupný i versus mód, kde jsou jednotlivé lokace upraveny tak, aby vyhovovaly požadavkům režimu. K dispozici je osm postav, které máte možnost odemknout v hlavním příběhovém módu.
|
MKSH mi přijde jako kombinace těch nejlepších bojů z klasických MK, hopsacích hlavolamů z Prince of Persia : Warrior Within a fenomenálních soubojů
|
Mortal Kombat: Shaolin Monks | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|