Škola hrou pro Vivendi neplatí
Společnost Vivendi Universal Games, která je v poslední době přímo v centru novinářského zájmu, prodala svou obchodní jednotku Knowledge Adventure věnující se vývoji a distribuci výukového software specializované firmě Knowledge Holdings. Jde, jak už je v poslední době zvykem, o nově založenou společnost, do které vložily kapitál dvě investiční firmy – Azure Capital Partners a Telesoft Partners. Podle zveřejněných informací budou Vivendi Universal Games nadále zajišťovat celosvětovou distribuci titulů vyvíjených pod značkou Knowledge Adventure. VU Games se podle vyjádření pro tisk chtějí soustředit na čistě herní business.
Výukové tituly od Vivendi Universal Games patří v USA k těm oblíbenějším, samotná divize dokonce ani nebyla ve ztrátě, takže se představitelům VU Games výjimečně dá věřit, že se nezbavují zátěže, naopak, zisk z prodeje této pro VU Games vedlejší sekce by mohly postavit na nohy klíčové herní projekty.
Výukový software je typickou ukázkou spojení výuky se zábavou, Komenský by zajásal. U nás podobné tituly také vycházejí, hlavně formou časopisů s přiloženým software. Specializovaný výukový software je doménou několika firem, mezi jejich zákazníky jsou zejména školy. V domácnostech se ale prosadil zejména Langmaster díky svým jazykovým titulům a poněkud problematické sérii Škola hrou.
Zdroj: Gamasutra
Američany láká k volbám 50 postav z počítačových her
Politická angažovanost hudební televizní stanice MTV není úplnou novinkou, letošní americké prezidentské volby jsou ale přeci jen něco extra. Už proto, že se do agitace proti Bushovi pustila řada populárních umělců v čele v REM. MTV nezůstává samo a kromě neskrývané podpory Johna Kerryho chce vybídnout mladé Američany k výletu k volebním urnám. Kampaň Choose or Loose: 20 million loud se soustředí na lidi od osmnácti do třiceti let, kteří mají obecně slabou volební účast. Hlavním motivem kampaně je slogan, který naznačuje, že neúčast u voleb je prohrou každého jednotlivce.
Nejnovější součástí kampaně je videoklip Stand and Choose, na kterém se podílelo dvanáct vydavatelů počítačových her, kteří MTV poskytli práva na použití více než 50 postav z počítačových her v čele se Sims, BloodRayn, Mortal Kombatu, Unreal Tournamentu, nebo Driv3ra. Klip se ve vysílání objevil poprvé 6. října a k dispozici je i na webu MTV.
Zdroj: MTV
Electronic Arts se stěhují do Číny
Velikost čínského trhu bez ohledu na politické podnebí v Říši středu je lákadlem pro kdekoho. Kdekým je i největší světový distributor videoher Electronic Arts. Tato společnost minulý týden oznámila plán na vybudování vývojářského studia v Číně s plánem zaměstnat 500 lidí. Nové vývojářské studio se má přitom stát centrem vývoje online her společnosti Electronic Arts, ta tak dovádí princip outsourcingu na novou, vyšší úroveň. Do konce desetiletí má být z čínského studia firma s obratem v miliardách dolarů. Celá akce je zatím ve stádiu jednání, překážkou může být vyjádření místních úřadů, EA ale počítají s jejich obejitím prostřednictvím spolupráce s některou z místních firem.
Snaha umístit centrum vývoje online her do Asie není rozhodně scestný krok. EA má v oblasti MMORPG velice nelichotivou bilanci, kdy v podstatě provozuje jedinou úspěšnou onlinovku, Ultimu Online, zatímco již několik dalších online her úplně zrušila. Asijské země jsou přitom rájem online hráčů a firmy vyvíjející MMORPG se tam mají velice dobře. Další oblastí, na kterou by se čínské studio mělo soustředit, jsou hry pro mobilní telefony, které jsou v Asii také oblíbenější než v USA a vlastně i v Evropě.
Zdroj: USA Today
THQ dostalo Šťávu
Společnost THQ přeplatila ostatní zájemce včetně nového studia vedeného bývalými hlavouny Acclaimu a získalo práva pro distribuci očekávané závodní hry Juiced, kterou měl původně distribuovat zkrachovavší Acclaim. Prodej práv přitom odsouhlasil soud, který na konání společnosti v likvidaci dohlíží. Stejný soud zároveň odmítl překvapivou poptávku ze strany Electronic Arts, kteří proti Juiced nasazují vlastní sérii Need for Speed Underground. Důvodem k odmítnutí milionů dolarů od Electronic Arts bylo zmeškání lhůty pro podávání nabídek.
Podle neoficiálních informací nakonec THQ za práva k vydání Juiced zaplatí 10,5 milionu dolarů, je to o půl milionu více, než kolik činila původní nabídka, cenu vyhnalo nahoru snažení britských Take Two, kteří nabídli rovných deset milionů. Necelá polovina přitom půjde do kapsy společnosti Funds4Games, která spolufinancovala vývoj hry, zbytek sumy bude použit pro splacení části závazků společnosti Acclaim. Funds4Games nejsou se stavem věcí úplně spokojeni, rádi by dostali také podíl z prodejů, nelíbí se jim ani fakt, že distributoři neměli dost času na prozkoumání kvality hry. Zástupci THQ koupi komentovali s tím, že k vydání hry dojde až po vánocích, společnost hodlá na hře trochu zapracovat a vyřešit nějaké neupřesněné technické problémy.
Zdroj: Gamespy
Invex patří pařanům
Zástupci IT firem v Čechách povětšinou tvrdí, že Invex upadá, už dávno se tam neuzavírá tolik kšeftů a brněnská akce slouží jen jako místo pro osvěžení osobních vztahů a konzumaci moravských vín nebo destilátů (i nemoravských). Opačný dojem z Invexu mají ale herní společnosti a mobilní operátoři, kteří z výstavní plochy i zájmu návštěvníků ukusují stále větší koláč. Výjimkou nebude ani letošní ročník. Nejprve si na šašky zahraje česká vláda, která bude na Invexu zasedat, pak už ale dojde na vážné hraní. Na Invexu totiž proběhne nejen mistrovství republiky v počítačových hrách, ale i řada dalších akcí, které potěší srdce hráče. Mobilní operátoři chystají velké scény s bohatým programem a v popředí zájmu budou Java hry a další způsoby interaktivní zábavy. Chybět nebude ani turnaj v online hraní Java her nebo rychlostním psaní SMS. Pokud výlet do Brna neplánujete, čtěte alespoň Bonusweb, abyste nepřišli o zajímavé informace i fotky pohledných moravských děvčic.