Diskuze
Na dovolenou neodletěla. Přestože měla pojištění, s vrácením peněz byl problém
Děkujeme za pochopení.
Š88t66ě64p52á94n 27A78d92a18m95e86c
Odstoupili jsme od smlouvy o zájezdu na Rhodos/Gennadi (odlet 28.7.2023) dle §2535 občanského zákonníku, přesto CK odmítá toto odstoupení "akceptovat" a navzdory našemu nesouhlasu stornovali náš zájezd se stornopoplatky ve výši 100%. Jde o CK APOLLON a CK BRENNA. Je zde někdo v podobné situaci? Hromadná žaloba by byla lepší, než jen žaloba. Odkaz na Zákon č. 89/2012 Sb. zde: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89
L72u11b61o77r 90S98o87u40č66e51k
Sice se to netýká tématu, ale rozhodující bude kdy přesně jste stornoval, zda v té době už MZV platilo doporučení necestovat i pro tuto oblast. To totiž může být to nejvíc rozhodující v celém případu. Pokud se s nimi nedohodnete na přijatelném řešení a jste přesvědčeni, že jste v právu obraťte se na soud. Prokázat oprávněnost ale bude na Vás, protože samotná obava není ten správný argument pro soudní spor.
J19a19r28o25s81l59a27v 76D83u39d50l
Nechápu, proč letecké společnosti nezašlou automatickou informaci cestujícím o nároku na kompenzaci, a to hned po skončení letu. Operačka společnosti to musí přece vědět hned po přistání ... Bylo by dobré nařízení, že klienta musí letecká společnost informovat do 24 hodin po skončení letu a odeslat mu link, kam jen zadá, chce-li poslat peníze na kartu, nebo na účet. Otočil bych tu logiku, tedy namísto kiienta bude míč na straně letecké společnosti. Pokud na klienta není kontakt, tak mít na svém webu seznam předmětných letů, a po nakliknutí kódu rezervace by se objevil výše uvedený formulář. Jednoduché a funkční.
L86u54b25o70r 57S24o75u96č28e76k
Nápad je to dobrý, ale jen těžko realizovatelný - kdo bude odpovědný? Airline které máte letenku, airline jejíž číslo letu mělo zpoždění nebo airline která tento let operuje? Rozhodující není ani tak zpoždění konkrétního letu, ale kdy se dostanete do finální destinace, zda letíte z nebo zpět do EU, zda to je airline se sídlem v EU nebo mimo, atd... Kompenzace jsou při splnění podmínek nároková proto o ně může kdokoli požádat a to jakoukoliv formou - online nebo klidně i písemně. Stačí se zeptat toho kdo Vám letenku vystavil.
J16a69r19o20s44l63a67v 84D12u44d79l
Jsem zvědav, co by bylo, kdybych trval na té možnosti zaslání zprávy faxem 😂
L81u79b56o46r 36S22o67u60č25e34k
Nic - podle roky platných IATA pravidel si cestující má 72 hodin před odletem ověřit zda nedošlo ke změně. Současně nové pravidlo požaduje aby cestující sdělil letecké společnosti číslo mobilu a/nebo e-mail a pokud odmítne uvede se v rezervaci že je neposkytl.
T18o98m37a16s 28S15a74l
Až na to, že to paní měla nárokovat na pojišťovně a ne u prodejce. Nic jiného než vymyšlený blábol, který má zpropagovat "vymahačskou" firmu.
J67a34k30u11b 18M45i12k52u49l33a45c96e38k
Ja měl pojištění u prodejce a řešil sem to s prodejcem
P11a47v43e38l 79R20o58h46á54č87e30k
Ten poslední odstavec si určitě pamatovat nebudu, jak řekl klasik, hloupí si musí pamatovat, chytří musí vymýšlet.
Příliš nechápu, proč si v době internetu někdo kupuje letenky u zprostředkovatelské agentury, navíc s dojmem, že je to levnější. To jako že by ta agentura ty letenky dotovala ze svého? Když si kupuji letenky, občas na nějakou podobně "výhodnou" nabídku narazím, a zpravidla těsně před posledním klikem myši pred platbou se tam objeví nějaký záhadný "servisní" poplatek, který tu letenku výrazně prodraží.
J51i52ř95í 16Č34u39m40p55e18l40í92k
Protože to je levnější a nabízejí větší paletu letenek od více společností.
Ach jo. Zkuste si porovnat ceny které najdete na Skyscanneru s letenkami, které nabízí aeroliny na svých stránkách. Dělal jsem to hodněkrát a jen ve velice málo případech byla aerolinka levnější.
K94a29r71e55l 33L30a89n62g34r
Pokud je nezbytný pobyt přes noc, je povinen poskytnout ubytování a přepravu do a z místa ubytování.
Toto nelze vždy splnit. Stačí aby si cestující třeba na Kanáry nebo Madeiru vzali jen občanky. V případě přistání v Africe je nepustí z tranzitu. Pustí ven jen ty s pasem.
J45a10n 59M64a49r95e27k
Možná by stálo v tom šedém sloupci napsat číslo nařízení 261/2004 EK. Na citaci z nařízení a patřičných článků v případném sporu o náhradu velmi dobře letecké společnosti slyší.
L19u91b89o88r 96S18o51u23č65e33k
neslyší - jsou dvě kategorie leteckých společností: ta první náhrady jednoduše proplatíá a ta druhá to klidně nechá dojít až do stavu kdy na ni podá klient žalobu, teprve pak začne jednat. Dobře ví, že to 95% žadatelů o kompenzace vzdá a žádnou žalobu k soudu nedají (už jen kvůli výši prvotních nákladů na podání žaloby).
T37o56m90á63š 59P76e66j44t45e69r
Platím za premium, aby jsem se dostal k placené inzerci?
J40a14n 47M60a13r78e58k
Jaká inzerce. Jen to normální Česká obchodní inspekce.
L21u89b83o34r 72S52o41u79č84e88k
1. pojištění sice může jako pojistník sjednat s klientem prodejce letenek, ale vždy to je pojistný produkt pojišťovny a likvidce pojistné události se vyřizuje vždy s ní a ne s tím kdo vystavil letenku/zajistil služby. Veškeré doklady a hlášení pojistné události pak nepředkládá prodejci, ale přímo pojišťovně, která pak vrací klientovi až 100% stornopoplatků.
2. pokud "zprostředkovatel" řádně nevyrefundoval zrušené letenky - pak je to "prasárna" a příště má klientka lépe zvolit u koho si letenky koupí. To by se jí u akreditovaných IATA agentů nemělo nikdy stát, protože ti dodržují pravidla a podmínky stanovené leteckými společnostmi (musí - jinak o licenci přijdou) a letenky nenakupují na internetu a pak přeprodávají, ale sami přímo vystavují a taky za ně zodpovídají.
3. celý článek je spíš PR pro ESC, a uvedený případ není moc reálný -- za 36tis/os si plně refundovatenou letenku do Thajska nekoupíte a proto ani není možné, aby ten kdo ji prodal vrátil plnou cenu. O tom že oprávněné plnění pojistné události je záležitost pojišťovny a ne poskytovatele služeb/prodejce už jsem psal
Autorka článku by se měla víc zamyslet nad tím co píše a zejména být pečlivější ve své přípravě . Takovýto článek může vyvolat nesprávné představy o tom jak v obdobných případech postupovat.
Česká hořčice se žlutými kvítky okouzlila i Monako a míří na Vídeň
Vyhlášenou hořčici s typickými žlutými kvítky na obalu vyrábí firma ve Břvanech na Lounsku už...
Vyzkoušeli jsme zaplatit prstenem. Novinku odstartovala v Česku mBank
Zaplatit v obchodě kartou, mobilem či třeba hodinkami je u nás už běžné. Teď lze nově platit i...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Předdůchodců v Česku přibývá. Seknout s prací lze o dva až pět let dřív
Důchodový věk se v Česku prodlužuje a sjednocuje u mužů i žen. Ročníky 1972 a mladší mají podle...
Opotřebení, škoda nebo ztráta svěřené věci. Co po vás může zaměstnavatel chtít
Při skončení pracovního poměru je třeba myslet na to, že i vy jako zaměstnanec máte vůči...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Penzijní spoření: Jaké změny začnou platit od letošního července
Rok 2023 byl ve znamení příprav změny zákona, která se z velké části dotkla i penzijních...
Česká hořčice se žlutými kvítky okouzlila i Monako a míří na Vídeň
Vyhlášenou hořčici s typickými žlutými kvítky na obalu vyrábí firma ve Břvanech na Lounsku už...
Lukrativní pozemky nedaleko Prahy zanedlouho ožijí
Advertorial YD Real Estate, divize finanční skupiny YD Capital, zhodnocuje pozemky nedaleko Prahy, kde nabízí...
Firemní vzdělávání je na vzestupu. Trendy v něm určují sami zaměstnanci
Vzdělávání zaměstnanců je pro firmy naprosto zásadní. Nejen proto, aby udržely krok s dobou, která...
Vyzkoušeli jsme zaplatit prstenem. Novinku odstartovala v Česku mBank
Zaplatit v obchodě kartou, mobilem či třeba hodinkami je u nás už běžné. Teď lze nově platit i...