Diskuze
Zelené cíle mají problém – měď. Chybějí miliony tun a další doly nejsou
Děkujeme za pochopení.
S86t98a51n38i22s68l68a34v 39K66o44z93d53e24r94k27a
Píšu to už roky: Na elektrifikaci dopravy a dalších oborů nemáme nejen spolehlivé zdroje elektrické energie, ale ani rozvodnou soustavu a pro onu rozvodnou soustavu nemáme ani měď do kabeláže. To bude pecka, až zelené sny narazí ro reality! Problém ovšem je, že součástí "zelených plánů" je i odstranění alternativ = v Německu odstranění jaderných elektráren, likvidace spalovacích motorů atd...
M76a47r27i40á78n 41M96a12r47k42o76v53i52č
no ešte je možnosť striebro.....
P74e32t66r 75H87o96r70v11á83t
Takže kromě toho, že není eletřinu kde vyrobit, tak ještě k tomu bude problém tuto imaginární elektřinu k lidem dostat.
No, chtěl bych bydle na Jižním městě nebo v Bohunicích.
P58e33t77r 33H53o77r19v53á55t
Takže urychlit konec války na UA a obnovit dodávky surovin z Ruska.
Jinak to nepůjde.
J76i64ř10í 80S14c70h11m18i67d53t
Tak to dopadá vždy, když cíle stanoví nevzdělaní fanatici a ne odborníci a na hlas odborné veřejnosti se ohledy neberou a poslouchá se Grétu.
P35e73t36r 90H80o86r90v21á36t
Teď už vím, proč Scala za rok a půl zdražila o 90 000,-.
Někdo ty zelené nesmysly zaplatit musí a majitelé Tesel to skutečně nejsou.
J77i36ř96í 55S50c92h87m92i62d55t
z výnosů za spalováky se už dlouho dotuje zelený nesmysl
V86í29t 92K93u85r10k87a
Jasné šíření poplašné zprávy, autora-dezinformátora zavřít, diskutující zaevidovat.
Světlé zítřky si rozvracet nedáme.
J51o92z28e95f 73K78o39s27t74e19l32a42n95s45k62ý
Což takhle kouknout se na výrobu elektrovozů globálněji, nejen z pohledu českého človíčka, který jednou v roce jede na dovolenou do Chorvatska a má dojem, že tam končí veškerý svět.
Zde je odkaz na statistiku výroby elektrovozů v loňském a předloňském roce. Zkuste si ji zebruvně přejít očima a možná zjistíte, jak se věci ve skutečnosti mají.
V Číně se loni prodalo 6,2 milionu elektrovozů včetně hybridů. Předloni to bylo "jen" 3,4 milionu. Roční nárůst +82 %. Drtivá většina těch vozů se v Číně i vyrobila. Zajímavější jsou však data čínských výrobců elektrovozů. Největší čínský i světový výrobce BYD zvýšil prodej o 211 %, tedy 3-násobně. Menší, ale velice dravý výrobce Geely zvýšil prodej dokonce o 251 %, tedy 3,5-násobně. V tabulce je pak alespoň 5 dalších menších výrobců, kteří zvýšili své prodeje o více než 100 %.
Jak čínští výrobci dokážou zvyšovat produkci aut, to dokládají tato data: ještě v roce 2002 se v Číně vyrobilo "jen" 2 miliony aut, o 15 let později to již bylo 29 milionů.
A teď kontrolní otázka: Jak dlouho asi čínským výrobcům bude trvat, až elektrovozy nasytí domácí trh a naplno rozběhnou své prodeje v Evropě? Ať už dovozem nebo výrobou přímo zde? A co by pak asi dělali evropští výrobci, kdyby ve svém portfoliu neměli alespoň trochu konkurenceschopné elektrovozy? V Číně se letos začne prodávat malý elektrovůz s dojezdem kolem 250-300 kilometrů za méně než 10 000 eur, tedy kolem 240 000 korun. Jeho luxusnější verze se vší možnou výbavou a s větší baterii nebude stát více než 300 000 korun. Spotřeba kolem 15 kWh na 100 kilometrů.
Kolik Evropanů by asi odolalo takové nabídce? I lidé v západní Evropě slyší na nízke ceny a nízke provozní náklady. I proto se na nejvyšší příčky prodejů aut letos dostali i vozy Dacia.
Elektrovozy třeba podporovat ne kvůli nějaké ideologii, ale třeba jen proto, aby evropské automobilky nezkrachovaly podobně jako zkracovali evropští výrobci mobilů a další spotřební elektroniky.
P65e81t75r 29H78o18r58v87á25t
EU zavede dovozní cla a bude vymalováno.
Předpokládám že nedostatek mědi nebude na výrobu aut, ale na budování nové a posilování staré infrastruktury.
Už se těším na dobíječky na jižním městě.
P76e48t62r 79J33e42d79l49i89č91k44a
Cíl je jasně vytýčrn. Rok 2050. Do tý doby ceny klesnou, postaví se elektrárny, rozvody pro nabíjení. Mědi bude v tý době již samozřejmě přebytek.
J97a92r40o14s56l67a38v 74K82a65d60l65e19c
Šlapací kolo měď nepotřebuje...
Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky
Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...
Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové
Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť
Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...
Solidarita se nekoná. Německo od léta zvýší přirážku za tranzit plynu
Kontroverzní přirážka za tranzit plynu z Německa se od července zvýší. Poplatek prodražující...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Vlakem 200 km/h na českých kolejích. Jak to cestující pocítí v jízdních řádech
Premium Na začátku měsíce oznámilo ministerstvo dopravy, že na čtyřech úsecích tratí prověřuje možnost...
Bez gigafactory je Česko bílé místo na mapě Evropy, říká expert na investice
Premium Každé investiční prostředí má nějaké mouchy. „Nicméně Česko má nejpřísnější pobídky v regionu,“...
Dřevěné pelety jsou nejlevnější za poslední dva roky. Níž už cena nepůjde
Ceny dřevěných pelet jsou nejnižší za poslední dva roky. Suroviny je dost, zájmu málo a navrch mají...
Eurostar zpřísňuje hraniční kontroly. Vlaky zpožděné nebudou, slibuje dopravce
Od 6. října se zásadně změní hraniční procedury, které se dotknou cestujících vlaků Eurostar...
Foodoru v Rakousku dohnaly ztráty. Ruší své sklady a propustí stovku lidí
Rozvozovou službu Foodora čekají v sousedním Rakousku velké změny. Tamní vedení se rozhodlo zavřít...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!