Zvyšováním daní chce francouzská vláda získat zdroje pro štědré sociální programy v situaci, kdy musí země pod tlakem dluhové krize v okolních zemích eura snižovat rozpočtové deficity. Francie je známa spíše svým vínem, jehož produkci a spotřebu vláda podporuje.
Kromě místních pivovarů daň zasáhne i zahraniční výrobce, protože asi 30 procent francouzské spotřeby piva kryje dovoz. Evropská odvětvová skupina Brewers of Europe označila plán Paříže za "kopanec do zubů" pro pivovary v situaci, kdy jejich produkce v EU od roku 2008 kvůli ekonomické krizi klesla o šest procent a spotřeba se propadla o osm procent.
To, že si Evropané začínají rozmýšlet, kolik piv si dají, dokládají i minulý týden zveřejněné výsledky prodejů největšího evropského pivovaru Heineken. Přestože na americkém kontinentě či v Asii se společnosti daří čím dál tím lépe, v Británii, Nizozemsku, Portugalsku a Španělsku její prodej kvůli obtížným ekonomickým podmínkám klesl.