Tesco zkouší nový model hypermarketu. Je menší a má více vchodů

  17:44aktualizováno  17:44
Obchodní řetězec Tesco testuje v Praze nový koncept prodejen, který by se v případě úspěchu mohl rozšířit i do dalších zemí. Vedle květinářství a cukrárny zavádí nově možnost osobního odběru potravin objednaných přes internet.

Prodejní plocha hypermarketu Tesco v pražských Letňanech se během necelých tří měsíců smrskla z původních 11 tisíc metrů čtverečních na osm tisíc. Přibyly dva vstupy, z nichž jeden vede přímo do prodejny s módou značky F&F, kterou řetězec vlastní.

Oddělení s oděvy má vlastní pokladnu a zákazník toužící pouze po oblečení tak nemusí procházet celým potravinovým sortimentem a stát frontu s lidmi s nákupními koši plnými jídla. „Je to nový model obchodu v obchodě. Jinde jsou prodejny F&F buď samostatně, nebo integrované do prodejen Tesco,“ popisuje novinku Květuše Chmelíková, ředitelka letňanského centra.

Řetězec v prodejně na okraji Prahy testuje nový koncept hypermarketu a pokud uspěje, mohl by se rozšířit do dalších prodejen nejen v Česku, ale i dalších evropských i mimoevropských zemích. „Vybrali jsme tento obchod, který je v úspěšné obchodním centru, který byl ale větší, než zákazníci potřebovali,“ uvedl generální ředitel Tesco ČR David Morris. I přes menší plochu se po modernizaci rozšířil sortiment o zhruba tisíc položek.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Vedle nové koncepce prodeje módy je součástí prodejní plochy také květinářství s profesionální floristikou, cukrárna nebo dětský koutek. V nejbližší době by měla přibýt i možnost osobního odběru potravin objednaných přes internet na čerpací stanici.

Jak vysoká byla investice do modernizace prodejny ani s jakou návratností společnost počítá, nechce Morris s odkazem na obchodní tajemství prozradit. Podle něj se však novinka již projevila v rostoucím počtu zákazníků. K vyhodnocení, zda se projekt osvědčil a jestli se tedy bude zavádět i v jiných lokalitách, by mělo dojít zhruba za tři měsíce.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Pokladny bez obsluhy prohrávají v obchodech s klasikou

Ilustrační snímek

Většina obchodních řetězců dnes instaluje do svých prodejen samoobslužné pokladny, které mají zákazníka rychle odbavit....

ČOI objevila nebezpečné světelné řetězy na stromek, způsobí úraz i požár

Prodej vánočních světelných řetězů na tržnici.

Inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) objevili v tržnicích i běžných prodejnách v západních Čechách nebezpečné...

TEST DNES: Úplné výsledky testu ovocných smoothie

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct vzorků smoothie koupených v obchodních řetězcích, e-shopech a specializovaných ovocných...

Najdete na iDNES.cz