Zaváděcí cena za poslání jednoho e-mailu či krátké textové zprávy by měla být menší než jedna koruna. Postupem času by neměla být dražší než poslání SMS z mobilního telefonu s předplacenou kartou, tedy dvě až tři koruny.
Telecom nyní provozuje na třicet tisíc tefonních automatů a výnosy z nich dlouhodobě klesají od roku 1997, kdy nastoupil na trh v plné síle druhý mobilní operátor Paegas. Loni příjmy z telefonních automatů tvořily jen čtyři procenta z celkových výnosů z hovorného, tedy 846 milionů korun.
Přestože někteří výrobci telefonů už vyrábějí telefonní přístroje, které umožní posílat textovky a e-maily z domova, Telecom o rozšíření této služby v celé své síti zatím neuvažuje.
Lidé, kteří doma nemají internet, si tak na podobnou službu budou muset ještě počkat. Na SMS centrum a internetové rozhraní pro posílání e-mailů totiž Telecom zatím připojí jen síť automatů.
Podle průzkumu internetového deníku Mobil server je pro zavedení nové služby posílání e-mailů a textových zpráv asi třetina lidí. Dalším dvěma třetinám stačí telefonní budky takové, jaké jsou.
Přestože množství provolaných minut stále klesá, řada lidí je považuje za záložní možnost spojení ve chvíli, kdy jim nefunguje mobil. Jiní je vnímají jako pohotovostní úkryt proti nepřízni počasí.
Právě déšť je jedna z často uváděných příčin, proč ani ortodoxní příznivci mobilních telefonů nezavrhují veřejné telefonní budky.
Řada diskutujících připouští, že volání z budky je výhodné pro cizince. Stejně tak připomínají vlastní zkušenosti ze zahraničí, kdy pro ně byla telefonní budka nejlevnější možností spojení s domovem.
Jako další důvod pro zachování telefonních budek lidé uvádějí možnost volat z míst, kde mobilní operátoři nemají dokonalé pokrytí. Za nezastupitelné považují lidé telefonní budky i pro případ volání na tísňové linky.