Pátek 24. ledna 2020, svátek má Milena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. ledna 2020 Milena

Srovnávací reklama nezabrala. „Soused z Boleslavi“ Hyundai ujíždí

  11:10aktualizováno  11:10
Trvalé útoky v reklamě na největšího hráče na českém trhu nepřináší automobilce Hyundai lepší výsledky v prodejích. Naopak: rozdíl se neustále zvětšuje. Škoda Auto posiluje, Hyundai letos klesl v prodejích už na třetí příčku.

„Váš soused z Boleslavi bude táákhle malý,“ rýpl si Hyundai v reklamě do Škody Auto. | foto: Hyundai

Ukazují to data z Centrálního registru vozidel, která v Česku dává dohromady Svaz dovozců automobilů a společnost Médea Research. Ta z registrací odpočítává i účelové registrace (více o umělém navyšování prodejů zde).

Hyundai na českém trhu sice roste v počtech prodejů, ale výrazně pomaleji, než celý trh. Podle čerstvých údajů z celého registru vozidel za první tři měsíce letošního roku Hyundai prodal za první čtvrtletí letošního roku 4 616 aut, což je o necelých devět procent více, než před rokem. Jeho tržní podíl ale klesl na 8,7 procenta z  9,2 procenta. Jenže celý trh rostl o více než čtvrtinu.

Největší konkurenti v prodejích se Hyundai naopak výrazně vzdalují. Škoda Auto pokračuje po obměně modelů ve velkém růstu. „Soused z Boleslavi“, jak Hyundai překřtil svého rivala v reklamách na své vozy, v prvním čtvrtletí prodal o 28,8 procenta vozů více než před rokem. Hyundai rostl v prodejích o 17 procent. Tržní podíl Škody Auto vzrostl na 31,7 procenta ze 30,5 procenta. Hyundai navíc předstihl na druhém místě i Volkswagen (o srovnávací reklamě Hyundai čtěte zde).

Vzdalování se Škody Auto automobilce Hyundai v prodejích na českém trhu je patrné i ve statistice „reálných prodejů“, které vydává Médea Research a kterými Hyundai často argumentuje při svých tvrzeních o zkreslených datech o prodejích na českém trhu. V nich podíl Škody stoupl z 31 na 35 procenta, zatímco Hyundai měl 9,9 procenta (v roce 2014 10,4 procenta).

Propastné rozdíly jsou patrné i v prodejích některých přímo si konkurujících modelů. Škoda Fabia a Hyundai i20 míří na stejné zákazníky a vyjely do autosalonů v nové podobě prakticky ve stejný čas loni na podzim.

První porovnání podle prodejů vychází výrazně lépe pro vůz z Mladé Boleslavi: Fabií se prodalo 3 330 kusů a dostala se v prodejích už i na druhé místo za Octavii. Hyundai i20 dovážený z Turecka má v Česku za první tři měsíce zatím 469 majitelů.

Autor:
  • Nejčtenější

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Ministerstvo nakreslilo 400 km nových dálnic. Okruh obkrouží střední Čechy

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než čtyři sta...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přiletěl vrtulníkem a vyhrál miliony. Na muže se v kasinu usmálo štěstí

Český podnikatel ruského původu, majitel kasina a hráč Leon Tsoukernik vyhrál v rakouském Seefeldu u automatu 1,37...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Spoření na penzi je byznys, který stále láká. O klienty se porve Partners

Skupina Partners podnikatele Petra Borkovce spustí penzijní společnost. A uvažuje i o bance. Už dnes si Češi mohou...

Manažerovi PPF se zelení. Jeho firma se stala evropskou chmelovou jedničkou

Zemědělská skupina Agro-Chmel manažera PPF Ladislava Chvátala získala loni stoprocentní podíl ve společnosti PP servis,...

Na jaře do Česka dorazí Action a Tedi, konkurence v levném zboží přitvrdí

Pepco a Kik čeká nová konkurence. Na trhu s nepotravinářským zbožím zahrnujícím výrobky od krmiva pro zvířata přes...

Novým šéfem české pobočky tabákové firmy BAT je Štěpán Michlíček

Novým generálním ředitelem tabákového koncernu British American Tobacco (BAT) pro Českou republiku a Slovensko se stal...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz