Boom Lidlu v USA nejde zcela dle plánu, přesto stále válcuje konkurenci

  14:15aktualizováno  14:15
Zatímco český Lidl startuje Americký týden, ten německý zpomaluje expanzi do USA. Ze sta obchodů, které od vstupu na americký trh hodlal do jednoho roku otevřít, zatím vybudoval 49 a některé projekty byl nucen zastavit. I tak na americkém trhu představuje silného konkurenta, kvůli kterému ostatní maloobchodníci značně snižují své ceny.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Obchodní řetězec Lidl zprovoznil v loňském roce první prodejny ve Spojených státech. Plán byl jasný: otevřít jich sto během jednoho roku. Z plánu však pomalu schází, projekty v New Jersey, Pennsylvánii, Ohiu a Virginii, do nichž Lidl investoval peníze, byly zastaveny, píše agentura Reuters.

Německý obchodní řetězec Lidl, jehož vlastníkem je podnikatel Dieter Schwarz, se ke skutečnosti odmítl vyjádřit s tím, že neustále zkoumá a pracuje na portfoliu nemovitostí. Ve čtvrtek o tom informoval německý deník Handelsblatt.

Levnější banány i zmrzlina

Expanze Lidlu na americký trh v USA současně rozpoutala cenové boje. Profesorka marketingu Katrijn Gielensová ve své studii hovoří o tlaku na americké maloobchodníky, kteří budou muset snížit ceny, aby Lidlu zůstaly konkurenceschopné. Už během několika měsíců po otevření deseti prodejen ve Virginii, Severní a Jižní Karolíně zaznamenala Gielensová redukci cen v některých nedalekých amerických konkurujících obchodech.

Čím se Lidl v USA liší

Od uvedení na americký trh v červnu roku 2017 otevřel Lidl 49 obchodů v USA, celkem provozuje 10 tisíc obchodů ve 27 evropských zemích. 

Od běžných amerických prodejen se Lidl liší mimo jiné i svou rozlohou prodejen o velikosti 2 000 metrů čtverečních, což je oproti supermarketům v USA v průměru dvacetkrát menší. Zákazníci tak mají o produktech lepší přehled a snadněji je mohou porovnávat. 

Lidl je navíc zaměřen na prodej privátních značek, jeho pobočky navíc mívají prosklenou přední stěnu, čímž šetří výdaje za osvětlení.

Rovněž zjistila, že ceny potravin, jako je chléb či avokádo, často klesly o 30 %, a to v důsledku konkurenčního boje s Lidlem. Dále se až o 15 % zlevňuje také oblíbený sortiment, jako je zmrzlina, banány nebo sýr. Mléko v některých případech až o 55 %. „Kvůli vstupu společnosti Lidl na americký maloobchodní trh klesly ceny konkurentů v průměru o 9,3 %,“ píše server Foodnavigator-usa.

Lidl byl už od nástupu v USA o devět procent levnější než největší obchodník s potravinami ve státech Wal-Mart. „Dopad vstupu společnosti Lidl je pozoruhodný, protože je třikrát silnější než účinek vstupu Wal-Martu, který byl zaznamenán v předchozím výzkumu,“ uvedla Gielensová.

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Nečekaný propad Applu. Firma šlape na brzdu, akcie padají

Ilustrační snímek

Výrobce iPhonů Apple poprvé za šestnáct let snížil odhad tržeb. Méně si vydělá zejména kvůli slabším prodejům svých...

Pod tlakem Applu a Číny. Čtvrtletní provozní zisk Samsungu se propadl

Čtyři fotoaparáty pro každou příležitost. Prohlédněte si Samsung A9

Jihokorejskému výrobci elektroniky Samsung Electronics podle předběžných údajů klesl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk...

Nekonečný příběh pokračuje. Kladenská Poldi byla znovu vydražena

Historické věže vápenných pecí Vojtěšské hutě byly původně čtyři.

Huť Poldi Kladno byla vydražena za 140 milionů korun. Vydražitelem se stala společnost Opimo Trade. Devadesát milionů...

Najdete na iDNES.cz