Cizinci se pozastavují nad logem Kosteleckých uzenin, spojují si ho se sexem

  14:53aktualizováno  14:53
O logu firmy Kostelecké uzeniny se diskutuje po celém světě. Obrázek panáčka hltajícího párek totiž lidem, kteří nerozumí česky a nevědí, že uvnitř jsou párky, připadá jako nechutný.

Obrázek na výrobcích Kosteleckých uzenin uvádí cizince do rozpaků. | foto: iDNES.cz

Cizince napadají myšlenky, že uvnitř konzervy je nějaký nástroj na orální sex...

"Za kamarádem přijel na návštěvu Australan, byli nakupovat a host po spatření loga Kosteleckých uzenin úplně zkoprněl. Zděšeně se ptal, co to je? Když mu vysvětlili, že se jedná o firmu, která vyrábí mimo jiné párky, tak prohlásil, že mu to v Austrálii nikdo neuvěří," přiblížil Jan Brožek, grafik z Černovic na Pelhřimovsku.

Protinožec si podle něj pak odvážel domů různé propagační materiály Kosteleckých uzenin, třeba tričko a čepici. "Logo dokonale splnilo svůj účel – zaujalo, zákazník si ho na první pohled zapamatoval a ještě o něm bude vyprávět dál,“ dodal muž z firmy GRAF-IT.

Zahraniční internetové stránky Damn Cool Pics zařadily logo Kosteleckých uzenin do kategorie nepodařené reklamy.

Panáček hltající párek

Logo, které používají Kostelecké uzeniny, má poukázat na dlouholetou tradici firmy. V Kostelci byla výroba zahájena v roce 1917. Stalo se tak v bývalé brusírně skla.

Se vznikem firmy vzniklo i logo. V té době v Evropě vzkvétal výtvarný směr art nouveau, který se aplikoval nejen do reklamních plakátů, ale i do log společností.

U zrodu masozávodu v Kostelci byli uzenář Jan Satrapa a telčský podnikatel Richard Spitzer. Ti se spojili s ředitelem batelovského velkostatku Karlem Czanským, s batelovským řezníkem Janem Hammlischem a Josefem Spitzerem z Brna.

Nutno k tomu dodat, že logo firmy z Vysočiny patří v seznamu k těm normálnějším výtvorům. "Nenormální" výtvory připomínají více než reklamu pánský pohlavní orgán. Přitom jde o loga...

"Diskuse o 'nechutnosti' loga Kosteleckých uzenin vznikly na zahraničních serverech v souvislosti s výběrem log se sexuálním podtextem. Co by měl ale potom říkat chudák Renault?" poznamenal grafik Libor Vitešník z velkomeziříčské společnosti Autograph. "Logo Kosteleckých uzenin pochází z počátku minulého století, má velkou tradici," dodal Vitešník.

Marketingové oddělení Kosteleckých uzenin podle něj vsadilo na zaběhnutou grafickou značku a návratem k prvorepublikovému stylu se snaží navodit pocit dlouholeté tradice a kvality. "Osobně v logu zmíněnou nechutnost nevidím. Myslím, že je to spíše pocit mladších generací a teenagerů, kteří logo z minulosti neznají a mají bujnou fantazii," naznačil velkomeziříčský grafik.

Stránky Damn Cool Pics nejsou prvním případem, kdy bylo logo uzenářů z Vysočiny zařazeno do nelichotivé společnosti. Před třemi lety byl muž s párkem v ústech zařazen do kategorie dvanácti "produktů z pekla“. Stalo se tak na serveru TheMishMash.com. Další produkty z pekla? Například obří nasazovací rty nebo léčivo na nachlazení s označením 666.

Někteří krajští grafici poznamenali, že kdyby si odmysleli tradici, pak je "slinták“ trochu mimo. Grafik Pavel Švejda ze společnosti elitedesign.cz by možná zvažoval lehkou korekturu loga.

O tom nechce ředitel marketingu Kosteleckých uzenin Vojtěch Halamíček ani slyšet. "Naše značka má historii a příběh. Přečkala dvě světové války a udržela si svou tvář více než 90 let pouze s velmi malými změnami,“ sdělil Halamíček. Stejně stabilní jako logo je podle něj i kvalita výrobků firmy,

Evokuje ve vás logo Kosteleckých uzenin orální sex?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 15. dubna 2010. Anketa je uzavřena.

NE 3443
ANO 443

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Zaměstnanci Huawei používali k práci iPhone, firma je potrestala

Ilustrační snímek

Dva zaměstnanci čínské společnosti Huawei byli potrestáni za to, že k pracovnímu úkonu použili telefon konkurenční...

Značka Prim patří firmě Elton hodinářská, rozhodl soud

Výroba hodinek značky Prim v Novém Městě nad Metují (Elton hodinářská).

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového Města nad Metují vyhrál u Krajského soudu v Hradci Králové spor o...

Nekonečný příběh pokračuje. Kladenská Poldi byla znovu vydražena

Historické věže vápenných pecí Vojtěšské hutě byly původně čtyři.

Huť Poldi Kladno byla vydražena za 140 milionů korun. Vydražitelem se stala společnost Opimo Trade. Devadesát milionů...

Najdete na iDNES.cz