Cizinci se pozastavují nad logem Kosteleckých uzenin, spojují si ho se sexem

  14:53aktualizováno  14:53
O logu firmy Kostelecké uzeniny se diskutuje po celém světě. Obrázek panáčka hltajícího párek totiž lidem, kteří nerozumí česky a nevědí, že uvnitř jsou párky, připadá jako nechutný.

Obrázek na výrobcích Kosteleckých uzenin uvádí cizince do rozpaků. | foto: iDNES.cz

Cizince napadají myšlenky, že uvnitř konzervy je nějaký nástroj na orální sex...

"Za kamarádem přijel na návštěvu Australan, byli nakupovat a host po spatření loga Kosteleckých uzenin úplně zkoprněl. Zděšeně se ptal, co to je? Když mu vysvětlili, že se jedná o firmu, která vyrábí mimo jiné párky, tak prohlásil, že mu to v Austrálii nikdo neuvěří," přiblížil Jan Brožek, grafik z Černovic na Pelhřimovsku.

Protinožec si podle něj pak odvážel domů různé propagační materiály Kosteleckých uzenin, třeba tričko a čepici. "Logo dokonale splnilo svůj účel – zaujalo, zákazník si ho na první pohled zapamatoval a ještě o něm bude vyprávět dál,“ dodal muž z firmy GRAF-IT.

Zahraniční internetové stránky Damn Cool Pics zařadily logo Kosteleckých uzenin do kategorie nepodařené reklamy.

Panáček hltající párek

Logo, které používají Kostelecké uzeniny, má poukázat na dlouholetou tradici firmy. V Kostelci byla výroba zahájena v roce 1917. Stalo se tak v bývalé brusírně skla.

Se vznikem firmy vzniklo i logo. V té době v Evropě vzkvétal výtvarný směr art nouveau, který se aplikoval nejen do reklamních plakátů, ale i do log společností.

U zrodu masozávodu v Kostelci byli uzenář Jan Satrapa a telčský podnikatel Richard Spitzer. Ti se spojili s ředitelem batelovského velkostatku Karlem Czanským, s batelovským řezníkem Janem Hammlischem a Josefem Spitzerem z Brna.

Nutno k tomu dodat, že logo firmy z Vysočiny patří v seznamu k těm normálnějším výtvorům. "Nenormální" výtvory připomínají více než reklamu pánský pohlavní orgán. Přitom jde o loga...

"Diskuse o 'nechutnosti' loga Kosteleckých uzenin vznikly na zahraničních serverech v souvislosti s výběrem log se sexuálním podtextem. Co by měl ale potom říkat chudák Renault?" poznamenal grafik Libor Vitešník z velkomeziříčské společnosti Autograph. "Logo Kosteleckých uzenin pochází z počátku minulého století, má velkou tradici," dodal Vitešník.

Marketingové oddělení Kosteleckých uzenin podle něj vsadilo na zaběhnutou grafickou značku a návratem k prvorepublikovému stylu se snaží navodit pocit dlouholeté tradice a kvality. "Osobně v logu zmíněnou nechutnost nevidím. Myslím, že je to spíše pocit mladších generací a teenagerů, kteří logo z minulosti neznají a mají bujnou fantazii," naznačil velkomeziříčský grafik.

Stránky Damn Cool Pics nejsou prvním případem, kdy bylo logo uzenářů z Vysočiny zařazeno do nelichotivé společnosti. Před třemi lety byl muž s párkem v ústech zařazen do kategorie dvanácti "produktů z pekla“. Stalo se tak na serveru TheMishMash.com. Další produkty z pekla? Například obří nasazovací rty nebo léčivo na nachlazení s označením 666.

Někteří krajští grafici poznamenali, že kdyby si odmysleli tradici, pak je "slinták“ trochu mimo. Grafik Pavel Švejda ze společnosti elitedesign.cz by možná zvažoval lehkou korekturu loga.

O tom nechce ředitel marketingu Kosteleckých uzenin Vojtěch Halamíček ani slyšet. "Naše značka má historii a příběh. Přečkala dvě světové války a udržela si svou tvář více než 90 let pouze s velmi malými změnami,“ sdělil Halamíček. Stejně stabilní jako logo je podle něj i kvalita výrobků firmy,

Evokuje ve vás logo Kosteleckých uzenin orální sex?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 15. dubna 2010. Anketa je uzavřena.

NE 3443
ANO 443

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Zdravotní péče od Bezose. Amazon nabízí nemocniční pokoj za 6,5 milionu

Zdravotní pokoj MedModular od společnosti EIR Healthcare

Elektronický obchod Amazon dál rozšiřuje své pole působnosti. Kromě elektroniky, vánočních dárků nebo třeba malých...

Tesco dokončilo prodej domu My v Praze, chystá se rekonstrukce

Obchodní dům My v centru Prahy

Tesco prodalo svou další nemovitost. V rámci dlouhodobých plánů na rozprodej části svého majetku dokončilo prodej...

První vířivky dovážel z Číny, teď vyrábí vlastní a recyklovatelné

Jan Voříšek v současnosti zaměstnává ve firmě Hanscraft na pět desítek lidí.

Poučil se z chyb ostatních a postavil na tom svůj bublinkový byznys. Podnikatel Jan Voříšek se začal pohybovat ve...

Najdete na iDNES.cz