RegioJet loni na podzim uvedl, že vlaky nakoupí od polského výrobce Pesa. Majitel Radim Jančura k tomu nyní ČTK řekl, že s Pesou je jeho firma spokojena a počítá s ní na další projekty. Firma však podle něj preferuje mít dva ‚dvorní‘ dodavatele autobusů i vlaků.
Nákup souprav od Škody souvisí s vysoutěženou zakázkou na provoz elektrických tratí v Ústeckém kraji, která začne v prosinci 2026 a přinese roční objem 3,3 milionů kilometrů po dobu 15 let. Nové vlaky RegioJet nasadí na klíčové linky U1, U2, U3, U32, U51 a U54.
„Tato historická investice nejen značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na absolutně novou úroveň. V letošním a příštím roce plánujeme investovat do našeho vozového parku více než 4,5 miliardy korun,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.
V rekordní veřejné zakázce na české železnici zvítězil RegioJet |
Nové nízkopodlažní jednotky, které jsou navrženy pro provoz na příměstských a regionálních tratích, budou schopné dosáhnout rychlosti až 160 km/h. Dopravce u Škody objednal patnáct dvouvozových a osm třívozových jednotek. Dvouvozová souprava měří 53 metrů a nabízí 142 míst k sezení, ta třívozová s délkou 80 metrů disponuje 228 sedadly.
Jde o typ vlaku, který Škoda vyrábí od roku 2011. Začaly s ním jezdit České dráhy, u nichž se pro ně vžil název RegioPanter.
Vlaky jsou plně klimatizované, cestující v nich mohou využít zásuvky s napětím 230 V i USB. Jednotky jsou bezbariérové a počítají s plochami pro uložení jízdních kol a kočárků.
Podle Marie Vopálenské, generální ředitelky Asociace podniků železničního průmyslu, je rozhodnutí RegioJetu skvělou zprávou pro český železniční průmysl. „České podniky železničního průmyslu investují ročně miliardy korun do inovací, výzkumu a vývoje a dodávají do celého světa špičkové výrobky pro moderní železniční dopravu coby páteř bezemisní mobility,“ uvedla.
Linky, na které nové vlaky zamíříU1 Děčín–Ústí nad Labem–Most–Kadaň U2 Chomutov–Karlovy Vary U3 (Děčín–) Ústí nad Labem–Litvínov U32 Ústí nad Labem–Lysá nad Labem U51 Ústí nad Labem–Klášterec nad Ohří U54 (Děčín–) Ústí nad Labem–Roudnice nad Labem (–Hněvice) |
13. května 2024 |