Nejprodávanější škodovkou v Česku je stodvacítka

  1:17aktualizováno  1:17
V Česku je letos rekordní zájem o auta. Zdaleka nejprodávanějším modelem je Škoda 120. Ne však ve skutečném provedení, ale jako zmenšený kovový model. S modelem legendární "stodvacítky" přišla loni na trh firma Abrex a má s ní úspěch, který ani sama nečekala.
Škoda 120 L model, rok 1984

Škoda 120 L model, rok 1984 | foto: Abrex.cz

"Prodáváme jich tisíce kusů," říká jednatel firmy Roman Rabiňák. Po úspěchu vozů, které vládly českým silnicím v osmdesátých letech, chystá Abrex modely dalších dnes již skoro veteránů, s kterými řada současných řidičů podnikala své první kilometry za volantem: Škodu Favorit, 1000 MB nebo 100 či původní verzi Felicie. Za pár týdnů vyjedou s dodávkou Škoda 1203.

"Zvažujeme i zahraniční modely, které u nás za socialismu hodně jezdily," dodal Rabiňák s tím, že každý si rád připomene, na čem začínal.

Modely podle něj kupují jak muži, tak i ženy, velmi často jako dárek právě partnerům. Se svým společníkem Radkem Bukovským se k výrobě modelů dostali přes jejich prodej.

"Dováželi jsme autíčka jiných značek, ale škodovky tu prakticky nebyly, i když o ně byl velký zájem," vysvětlil Rabiňák. Proto se dohodli se Škodou Auto, že je začnou vyrábět. Tedy přesněji: v Česku vytvoří všechny podklady a výrobu pak zajišťují v Číně.

Dnes je Abrex jednou ze dvou licencovaných firem, která Škodě zajišťuje jejich modely. Začínali s novou verzí octavie, postupně chtějí přijít na trh s kompletní modelovou řadou automobilky. Vývoj každého kovového modelu trvá podle něj skoro rok.

"Velkým problémem je namíchat například barvy tak, aby odpovídaly reálným odstínům. Metalická barva, která se na skutečná auta nanáší, je pro hračky problém," podotkl Rabiňák. Veškeré modely pak ještě musí automobilka sama odsouhlasit.

Z modelů aut se stává i oblíbený marketingový nástroj. Škoda například letos přibalila nové fabie v nejmenším měřítku jako dárek do časopisů.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Zdravý rozum zvítězí, věří exportéři. Pokud ne, na hranicích budou fronty

Odpůrci brexitu demonstrují v Birminghamu během konference Konzervativní...

Špatná zpráva. Tak hodnotí Asociace exportérů úterní odmítnutí dohody o brexitu v britském parlamentu. Může být ale...

Ujíždí nám vlak. Konkurenceschopnost Česka podle analýzy MPO neroste

Ekonomické fórum v Davosu.

Česko v posledních letech ustrnulo ve zvyšování konkurenceschopnosti. Ačkoli patří mezi nejkonkurenceschopnější...

Cifršpioni zajistili rekordní částku, jedná se o více než sedm miliard

Ilustrační snímek

Česká finanční zpravodajská jednotka FAÚ má za sebou nejúspěšnější rok ve své historii. Za loňský rok cifršpioni...

Najdete na iDNES.cz