Se zvyšující se poptávkou v segmentu rychlého občerstvení má nyní řetězec původem z americké Floridy, který letos slaví 70 let od svého vzniku, ambici svou síť výrazně rozšířit – v horizontu následujících tří let o až 25 nových restaurací.
„Vidíme, že zájem zákazníků o jídlo z Burger Kingu roste. Chceme jim proto vyjít vstříc a udělat pro ně naše restaurace ještě dostupnější. V tomto roce si klademe za cíl otevřít deset nových restaurací, což je za jeden kalendářní rok nejvíce v historii značky v Česku,“ komentuje expanzi Filip Vostrý, marketingový manažer značky pro Českou republiku s tím, že měsíčně pobočky navštíví více než 400 tisíc zákazníků.
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh |
Řetězec staví své provozovny hlavně na dálničních tazích a významným dopravních uzlech, ale poptávku evidují také v krajských metropolích a městech střední velikosti.
Růst díky retail parkům
Právě v centrech měst a na důležitých rychlostních komunikacích registruje Burger King poptávku nejsilněji. „Česká republika je poměrně ojedinělá v tom, že o segment rychlého občerstvení je mezi zákazníky silný zájem. Proti sousedním zemím proto můžeme budovat nové restaurace i na místech, která nemají tak vysoký počet obyvatel. Přesto si tam své strávníky najdou,“ dodává Filip Vostrý.
Burger Kingvznikl v roce 1953 jako Insta-Burger King v Jacksonville na Floridě. Během následujícího půlstoletí několikrát měnil majitele. Provozuje přibližně 40 dceřiných společností po celém světě, které dohlížejí na franšízové operace, akvizice a finanční závazky. Burger King má v současnosti přibližně 19 000 provozoven po celém světě. |
U lokalit s nižší hustotou obyvatelstva situuje Burger King často své provozovny do tzv. retail parků, které díky sdružení většího počtu služeb a obchodů do jednoho místa přirozeně zákazníky přitahují.
Řetězec se zaměřuje na rozvoj svých distribučních kanálů a plánuje zvýšit počet objednávek prostřednictvím intenzivnější spolupráce s hlavními doručovacími službami v České republice. K upevnění a posílení pozice na tuzemském trhu má také vést větší zaměření na zvyšování kvality prodávaných pokrmů a čitelném odlišení se od konkurence.
„Co zákazníkům jako jediní z předních QSR řetězců (řetězců rychlého občerstvení, pozn ed.) na českém trhu nabízíme, je flame-grilling, tedy grilování na skutečném ohni. Maso v burgerech totiž neleží na desce elektrického grilu, ale ošlehávají ho skutečné plameny. Zákazník díky tomu v burgeru pocítí chuť a vůni opravdového ohně,“ vysvětluje Filip Vostrý.
Burger King kromě masových burgerů nabízí také nemasové alternativách tzv. plant-based, tedy maso je nahrazeno rostlinnou alternativou.
Soláry i dřevěné příbory
Udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí je další z oblastí, která bude udávat expanzní tempo řetězce. Vedle zavedení dřevěných příborů ve všech provozech bude řetězec na ty vybavené drive-thru prodejem instalovat fotovoltaické panely. Energetickou náročnost provozu chce snižovat také za pomoci optimalizovaného příslušenství v provozu – ve všech kuchyních instaluje energeticky nejšetrnější přístroje a spotřebiče, s možností rekuperace elektrické energie zpátky do sítě.
Značku Burger King, pod kterou v současnosti pracuje přibližně 2 500 zaměstnanců, na českém trhu provozují čtyři franšízové firmy. V pozici tzv. master-franšízanta jejich provoz zastřešuje společnost Rex Concepts, která stojí také za expanzí dalšího řetězce Popeyes.