V minulém roce obsloužil řetězec 25 milionů zákazníků a letos počítá zhruba s devítiprocentním nárůstem na číslo téměř 28 milionů zákazníků. „Nejčastěji si pochutnávají na tortillových produktech, čtvrtinu všech prodejů tvoří Twistery a Qurrita, dvacetiprocentní podíly tvoří také ikonické kyblíky s různými kombinacemi kuřete,“ říká Ivana Makalová Dlouhá, ředitelka KFC pro Českou republiku a Rakousko.
„Kuřecí maso nám dodávají prověření dodavatelé. V současné době máme dva, a to drůbežářské závody Klatovy a Vodňany,“ říká ředitelka KFC.
Smažené kuře mezi paneláky. KFC míří do České Lípy, místním není po chuti |
KFC nenabízí pouze kuřecí kousky nebo tortilly, ale v nabídce se objevují také sýrové těstoviny či rýže. Jiné masové alternativy řetězec, na rozdíl od konkurence, nabízet neplánuje, naopak by se rád vrátil k hitům z minulých kampaní.
Objednávky u pultu i přes kiosky
KFC také nyní více investuje do digitálních inovací. Příkladem jsou samoobslužné kiosky, přes které v minulém roce prošlo téměř polovina (45 procent) objednávek. Ty jsou nyní ve všech pobočkách kromě jedné, kde budou doplněny letos. Největší průměrný počet transakcí na kioscích jsou podle ředitelky v Kaprově ulici v Praze, Devět Křížů a Loket na D1 a také pobočka v Jihlavě.
Pro zákazníky, kteří preferují tradiční způsob objednání jsou k dispozici klasické pokladny, které v minulém roce odbavily 47 procent objednávek.
Až oči přecházejí. Jak vypadá jídlo z fast foodů na fotkách a v realitě |
Zavedenou službou je také KFC Rozvoz, přes který loni prošlo přibližně osm procent objednávek. Řetězec rozvoz nabízí v 110 restauracích rychlého občerstvení.
První restauraci řetězec otevřel před třiceti lety a letos jich má v Česku již 127 restaurací ve čtyřiceti českých městech. Nyní se intenzivně věnuje udržitelnosti. „Dřevěné příbory, brčka a papírové tašky se nedávají k objednávkám automaticky, ale pouze na vyžádaní,“ říká ředitelka KFC.
Podle ní se podařilo na pobočkách snížit spotřebu brček o 12 procent a kelímků o 13 procent. U samoobslužných kiosků si řada zákazníků vybírá možnost nákupu bez tištěné účtenky a měsíčně v průměru ušetří 45 kilometrů papírové pásky.