Supervýlet na in-linech do Bavorska

  1:00aktualizováno  1:00
Jen dvě hodiny jízdy z Prahy narazí bruslař na skvělou in-line trasu "Bocklweg" v sousedním Bavorsku. Měří asi 26 km a vede kousek za hranicemi mezi městečky Vohenstrauß (nedaleko od Rozvadova) a Neustadt (u Weidenu). Má všechno, co nadšený bruslař potřebuje. Výborný povrch, zajímavý profil, vede malebnou přírodou a je poloprázdná.

Na této trati si můžete užít zábavu, nebo si dát pořádně do těla | foto: Profimedia.cz

Vhodných nástupů na tuto skvělou trasu je hned několik. Ten hlavní, ale bohužel nejvzdálenější, je na jejím konci v městečku Neustadt, na začátku obce u továrny na svítidla. Je tu parkoviště, převlékárna, toalety i občerstvení.

Pro většinu českých inlinistů je ale určitě lepší začít výlet někde blíž k hranicím. Je to o téměř 30 km kratší. Hned několik nástupů na stezku je v okolí vesnice Vohenstrauß.

Okolí připomíná český venkov

Vyplatí se sjet z dálnice pár kilometrů za Rozvadovem na exitu Vohenstrauß 73 a vydat se po silničce ST 2166 směr Waldau, Weiden. Silnička se po pár stech metrech dotýká stezky už v okolí obce Waldau, kde lze na několik místech auto zaparkovat a rovnou vyrazit. Další perfektní základnou pro zahájení výletu je i železniční zastávka Waldthurn o dva tři kilometry dál a pak několik parkovišť přímo u trasy ve Floßu.

FENOMÉN IN-LINE BRUSLENÍ V ČESKU

Čtěte seriál o in-line bruslení na iDNES.cz. Jak vybrat brusle, jak je udržovat, tipy na zajímavé in-line stezky...

Dejte si do těla

Trasa využívá náspy a zářezy staré železnice, je plynulá, má bezpečné zatáčky a prakticky jen jediný trochu krkolomný sjezd až v závěru před Neustadtem. Profil je ale velmi zajímavý. Zdaleka to není absolutní rovina. Na trati je mnoho táhlých dlouhých stoupání a bezpečných mírných sjezdů. Když bruslař bude chtít, dá si na trase pěkně do těla. Přejezdy silnic, silniček a polních cest jsou dobře viditelné a bezpečné, občas se jede i vesnicemi.

K lesům to na této trati není daleko

Za Vohenstraußem vede trasa hlavně po polích, občas mezi pár stromy a víceméně po rovině. Opravdu zajímavé to pak začíná být za zastávkou Waldthurn, kde se pomalu stoupá do kopce. Za vesnicí Floß se pak trasa víc a víc noří mezi stromy, pozvolně klesá a v závěru vede v těsné blízkosti potoka.

Na trase a v její těsné blízkosti je několik restaurací a občerstvení.

Na stezce panuje minimální provoz. Pár cyklistů, in-line bruslařů, běžců nebo chodců. Tady si to bruslař opravdu užije.

Místní kapličkaCelá trasa je ještě ve výstavbě. Měla by vést až na hranice s ČR a časem se napojit na trasu do Plzně. Kompletní stezka by pak měla mít cca 120 km (Neustadt - Plzeň). Pro bruslení je vhodných prvních 26 km stezky z Neustadtu a.d. Waldnaab (Weiden), přes Störnstein, Floß, Eslarn a Vohenstrauß. Zbytek trasy má prozatím jen zpevněný povrch, a proto je sjízdný pouze pro jízdní kola.

Historie

Místní železnice z Neustadtu/WN – Vohenstraußu byla uvedena do provozu roku 1886. Pro zdolání trati o délce 25 kilometrů bylo tehdy zapotřebí 2,5 hodiny. Vedle osobní dopravy zde sehrála velkou roli hlavně přeprava dřeva. V roce 1908 pak byla dokončena trať vedoucí přes Waidhaus do Eslarnu, na kterou byly napojeny početné brusírny skla ve Pfreimdtalu. Ještě v roce 1974 jezdily po železnici parní lokomotivy a lákaly mnohé fotografy a amatérské filmaře. Z ekonomických důvodů začala však od 70. let německá železniční společnost pozastavovat provoz. V roce 1975 byla zcela zrušena osobní doprava mezi  Floßem a Eslarnem a v roce 1993 byla zastavena i nákladní doprava mezi městy Vohenstrauß a Eslarn. V roce 1995 byla trať mezi  Neustadtem/WN a Eslarnem zcela uzavřena. Projekt Bocklweg (Neustadt - Eslarn - Tillyschanz), který byl uskutečněn za podpory Bavorska a Evropské unie, byl otevřen v červenci 2005.

Další informace viz. http://www.bocklradweg.de/ a http://www.bocklweg.de/

Stáhněte si VÍCE INFORMACÍ

1. část trati najdete ZDE. (formát PDF, německy)

2. část trati ZDE (formát PDF, německy)

 

Další krásné trasy v blízkém zahraničí

1. Bratislava - Gabčíkovo (Slovensko) stezka, která vede z Bratislavy desítky kilometrů až k vodnímu dílu Gabčíkovo

2. Lužická jezera (Německo) síť stezek kolem města Hoyeswerda. Asi nejlepší je 22km okruh kolem Partwitzer See

3. Fleming (Německo) nádherná síť in-line stezek pod Berlínem. Má několik okruhů v délce kolem 100 km

Autor:

Nejčtenější

Máme plno, ale končíme. Stát zrušil rezervace a zavřel Richtrovy boudy

Zavřené Richtrovy boudy v Krkonoších (13.1.2019).

Na seznam zavřených krkonošských bud přibyla další položka. Státem vlastněné Richtrovy boudy nad Pecí pod Sněžkou od...

Jediná nudistická restaurace v Paříži po roce a čtvrt končí. Nejsou hosté

Zákazníci pařížské nudistické restaurace na snímku z prosince 2017.

Jediná nudistická restauraci v Paříži brzy zavře. Přestali sem chodit zákazníci. Restaurace byla otevřená od...

Mořský odliv odhalil vrak ponorky na francouzském pobřeží, je z ní atrakce

Vrak německé ponorky UC-61.

Na francouzském pobřeží poblíž Calais se od prosince objevuje vrak německé ponorky, který byl desítky let pohřben v...

Cheopsovo Konopiště. Jak to opravdu vypadá u egyptských pyramid

Turisté se mohou kolem pyramid projíždět na koni, na velbloudu nebo v...

Turisté po nich lezou a tiše se to toleruje. Že by se však někomu podařilo přespat nahoře, je trochu přitažené za...

Běžkaři mají skvělý rok. Podívejte se na přehled parádních tratí v Česku

Zaniklá obec Chaloupky

Letošní zima se může pochlubit nadprůměrnou sněhovou nadílkou. Záchranáři sice momentálně varují před výlety na...

Další z rubriky

VIDEO: Na co zírá mašinfíra. Neobvyklá cesta Českým rájem k Ještědu

Motorový vůz 843.011 čeká ve stanici Stará Paka na odjezd v čele osobního vlaku...

Takto jste cestu skrz Český ráj asi ještě nikdy neviděli. Čeká nás trať 030 podél řeky Jizery ze Staré Paky přes...

Zaniklé tratě v Česku. Dráhu do nitra Železných hor převálcovala vlečka

Parní lokomotiva 400.113 za Tasovickou odbočkou na trati do Vápenného Podolu v...

Další díl seriálu Zaniklé tratě nás zavede do sevřených údolí Železných hor. Podíváme se na dráhu, která byla postavena...

99 důvodů, proč je Česko nejlepší pro život. Znáte ten stý?

Pravčická brána

Česko je země, kde je radost žít. Redakce magazínu Víkend MF DNES sestavila devět a devadesát důvodů, proč je Česko...

Najdete na iDNES.cz