Ministerstvo kritizuje také nedostatečnou vybavenost nové vodní atrakce - Baťova kanálu.
"Funguje tu sice lodní doprava, ale chybí cyklostezka, která by podél něj vedla," uvedl Rostislav Hošek z ministerstva pro místní rozvoj. Doplnění stezky kolem 43 kilometrů dlouhého kanálu si vyžádá asi deset miliónů korun.
Snaží se spíše města a obce
Kraj podle Hoška také zanedbává nabídku služeb pro rodiny s dětmi, pro seniory nebo manažery. Nedoceněny jsou oblasti Bílých Karpat, jižního Valašska a Chřibů, kde je velmi špatné dopravní spojení.
"Ve Zlínském kraji se na lázeňství, cykloturistice nebo agroturistice, málo podílí podnikatelská sféra. Aktivity jsou spíše na straně měst a obcí," uvedl Hošek.
Produkty cestovního ruchu musejí být podle něho založeny na partnerství. Třetinou by měly být financovány komunální sférou, třetinou podnikateli a zbytek by tvořil příspěvek státu.
Ve Zlínském kraji je podle údajů ministerstva kolem 183 ubytovacích zařízení s bezmála 10.000 lůžky. V cestovním ruchu pracuje přes 1400 lidí. Do Zlínského kraje přispěl stát loni částkou 30 miliónů korun.