"Drážní úřad přerušil kolaudační řízení z toho důvodu, že nevydal průkazy způsobilosti na drážní vozidla," řekl pověřený ředitel Dopravního podniku Milan Šlejtr. Lanovka přitom měla být definitivně zkolaudována a uvedena do plného provozu v sobotu.
MF DNES zjistila, že lanovka měla už od spuštění v prosinci 2010 nevyhovující evakuační kabinu. Na záchranu cestujících měla malou kapacitu.
Dopravní podnik sice nechal evakuační kabinu letos v dubnu vyměnit, ale obratem se objevil problém se záchranným lanem. To totiž pro větší kabinu přestalo být bezpečné.
Odpovídající lano Dopravní podnik zajistil až v úterý 26. června. Provedené technické změny ale nyní ještě musí schválit Drážní úřad.
Město bude požadovat náhradu škody
"Považuji to za šlendrián bývalého vedení města," řekl k problémům s lanovkou šéf představenstva firmy Jakub Zavoral. Město bude vymáhat ušlé tržby po firmě Viamont DSP, která lanovku zhotovila.
Ústecká lanovka se potýká s problémy už od prvního dne, kdy byla spuštěna do zkušebního provozu. Kvůli poruše se poprvé zastavila už hodinu od slavnostního otevření. Loni na jaře se problémy několikrát opakovaly, a když měla oslavit rok provozu, vyřadil ji zase déšť.
Lanovka stála zhruba 80 milionů korun a většinu zaplatila Evropská unie. Ústí doplatilo okolo šesti milionů.