Diskuze
STROJ ČASU: Jak se stavěla D1, matka všech českých dálnic
Děkujeme za pochopení.
F83i53l88i64p 11D41o64s79t84á29l
Může mi nějaký pamětník popsat, kudy vedla standardní trasa Praha - Brno před existencí dálnice?
J40a22n 51S62l77o45v48í48k
Trasa vedla z Prahy do Jihlavy po silnici přes Kolín (nebo Kutnou Horu), Čáslav a Havlíčkův Brod. Je jisté, že pokud by se dálnice stavěla třeba nyní, vedla by právě tudy. Jenže ve 30. letech byla tendence propojit Československo co nejkratším směrem a proto trasu rozestavěli pro nás nepochopitelně nejen přes kopce v Posázaví, ale i po hřebenech Chřibů. Komunisté by D1 také postavili raději jinudy, ale rádi využili rozestavěnou trasu, kterou předtím nechali zarůst lesem. Z Jihlavy do Brna trasa staré silnice už vede podél dálnice (dnes II/602).
L68a74d94i16s54l30a26v 96H58r95ů30z28a
"Dobový název asfaltobeton"
Baroch zase perlí. Ale abych nebyl tak přísný, nutno ocenit, že alespoň v těch částech, které jsem četl, se vyvaroval ekologistické propagandy
A50l27e39x74a18n51d37r 65K93o28s11t82k91a
Ano, u Prahy je hustota dopravy skoro 100 tisíc aut za den. Jenže z toho skoro polovina jede během raní nebo odpolení/večerní špičky. A pak se "odborníci" diví, že tam řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost. Ono to prostě nejde. Pokud chcete na 3 pruzích mít vzdálenost mezi vozidly (nepočítám délku průjezdu samotného auta) 3 vteřiny, tak se tam vejde 3600 aut za hodinu. A co s tím, když tam ve špičce jede víc než 2x tolik?
J97a35n 24S80l96o77v94í21k
Právě proto by měly být rozšířeny proměnlivé značky, omezující rychlost při vyšším provozu vozidel a ta pak mohou mít mezi sebou kratší vzdálenost aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti, protože by měly jet všechny pruhy stejnou rychlostí. Jenže, spousta řidičů toto omezení stejně (jako i jiná) nedodržuje a dochází pak k ještě horším podmínkám, kdy v jednom pruhu jedou auta moc pomalu a v druhém zase moc rychle a zbytek mezi nimi kličkuje. Takže se jen dojíždí, brzdí, rozjíždí ...
P72e73t81r 44N76e97c67h48a13n81i67c58k66ý
Sítí můžete nazvat cokoliv, ale rozsáhlá určitě není a to ani vzhledem k malé rozloze republiky. Navíc naše dálnice moc síťový charakter nemají a nejsou pořádně propojené ani v té Praze
R78o22m81a76n 53K36r17a82t53o50c72h22v24í55l
Tak já si myslím že to co máme tady v ČR se dá nazvat "Dálniční síť"
P94e11t25r 60N27e35c16h77a52n57i39c41k52ý
A určitě nepočítali s tak masivním automobilismem jaký tu je posledních 15 let. Infrastruktura pro 40mil. z roku 1930 by byla tak akorát pro současných 10mil. My tu momentálně nemáme ani kapacity pro těch 10 mega.
P68e26t89r 45N42e33c35h28a22n42i14c52k51ý
V tom si dovolím nesouhlasit. Takových úseků najdete po ČR mraky. Navíc můžete sledovat, že zrovna tahle část Moravy má velké množství čtyřproudých silnic nebo i dvouproudých s mimoúrovňovým křížením. K tomu kvalitnější železniční síť než většina Čech, takže zas tak zlé to nebude
P87e38t28r 33N18e32c62h52a72n47i87c31k50ý
Měla to být reakce, že na Moravu se kálí, ale systém to nějak nepobral...
P33a59v11e68l 34D47i22v82i47s
Moc hezky clanek! - jen nechapu, ze jeste dnes nekdo voli KSCM.... vlastne po skandalu 13. cervna chapu, ale stejne...
J65a63n 14M39a87š88í37n
jaká je souvislost s KSČM? Zrovna za komančů se dálnice postavila (drtivá většina) a dodnes slouží.
PS: komanče nevolím.....
P81e67t21r 17K75o46š77í58č28e48k
Výstavbu dálnic prosadili tlové, aby se měli kde batoumat.
P16e77t10r 95K78o12š23í91č98e74k
A chrudošiví borolové je v tom plně podporovali!
V27á52c17l65a39v 67J49o71n63á28š
Obrázek 20: Dálnice připravená k provozu a už je záplatovaná...
J44a72r24o89s78l75a23v 73H85o80r51á49k
Obrazek 25: prvni leta provozu. S peknyma prasklinama. Kde udelali soudruzi chybu.
M90a46r87t23i20n 39J60i54r76o17u96s16e94k
Stavěla, v termínech dostavěla a některé úseky slouží do GO 40 let. Dnes se postaví, termín se většinou nedodrží a do půl roku se zvlní a musí opravovat.
P35e98t28r 22D93a74v12i30d
40 let v provozu, posledních 20 let tankodrom.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu
Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
Prodej, byt 3+1, Markovická ulice, Hradec Králové
Markovická, Hradec Králové - Slezské Předměstí
4 270 000 Kč