- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je pěkná snůška nesmyslů.
Zaprvé: Pokud má motor skutečně 250W, je vyřazení omezovače rychlosti pouze teoretickou změnou, reálná rychlost se zvýší nepatrně, protože 250W na víc než 30km/h stejně nestačí. Znatelným efektem je pouze příjemnější jízda na hranici 25kmúh bez opakovaných nespojitých výpadků asistence.
Zadruhé: Legislativní limit v ČR pro kolo s pomocným motorkem na pozemních komunikacích není 250W, ale 1kW.
Zatřetí: Pro jízdu mimo pozemní komunikace žádný limit výkonu ani rychlosti neplatí.
Začtvrté: Většina motorů pro e-kola je konstruována pro provozní napětí 48V, ale dodávána s akumulátorem 36V. Včetně řídící jednotky.
Zapáté: Jak píše níže pan Steiner, samozřejmě existují čínské aušusy, které nepřežijí ani běžnou zátěž. Pohonů Bosch ani (čínských) Bafang alias 8FUN se to netýká, ty jsou naopak velmi odolné.
Zašesté: Výrobci a prodejci jsou si všeho výše uvedeného vědomi. Proto nabízejí režim "silnice" (25km/h) a režim "terén" (bez omezení rychlosti, často i vyšší výkon), případně SW úpravu přímo na nových prodávaných kolech, kterou řádně fakturují a tedy i nadále ručí za vady po celé dva roky.
Dotaz k Vasemu tretimu bodu ("Pro jízdu mimo pozemní komunikace žádný limit výkonu ani rychlosti neplatí.")
Do lesa se nesmi v motorovem vozidle (viz vecny boj s lidmi na krosovych motorkach). Jak je to s e-krosovymi motorkami? Za sebe rikam, ze bych meril stejnym metrem, ale zajima me litera zakona.
Alibaba vám dodá silná elektrokola, ovšem EU vám je zakazuje. Problém ale může být i s akumulátorem, jakékoliv ampéry vám nedá, nebo se zničí. Čínské motory se mi rychle kazí, na komutátorech jim vyskakují drátky. Plastová ozubená kola také trpí.
Klasické oldtimery- Fichtly byly mnohem solidnější.
Je třeba se smířit s tím, že vám ten elektromotor pomůže do kopce, ale jinak se musíte také přičinit. 250W je ale opravdu velmi málo- nejméně dvojnásobek je přiměřený při 100 kilové zátěži, omezení rychlosti je elektronicky jistě možné. Na kole 25 km/h je docela hezké tempo.
Mám naměřeno že udržím 320 wattů, na horském dávám průměr 33/hodinu.
A teď nevím, jsem ještě kolo, nebo už moped? :-)
Na ergometru mám max. 150W, potom už začíná kardiogram hlásit chyby. Při mých 80 je to však docela přijatelný výkon, ale ne na dlouho. V pohodě bych trvale vyráběl tak 50- 60W. Takže jízda na rovině s 11 -15 km/h., také si ji pravidelně dopřeji- 3 km tam, 3 km zpátky do diskontu.
Bu bu bu. Ve skutečnosti lze takové kolo prostě normálně zaregistrovat jako moped a zaplatit za něj povinko. Řidičák sk. B má dneska každý.
Kde prodávají ty kola se 7kW? Rád bych si jedno koupil. Děkuji.
V zahraničí zcela běžně a nejsou ani tak hrozně drahá. Jsou to spíš elektromotorky.
U největšiho prodejce elektrokol v ČR čtu jednoznačně o navýšení rychlosti bez ztráty záruky na kolo včetně motoru, žádný vliv na životnost, úprava je certifikovaná CE a ROHS, elektromotory jsou údajně od výrobce nastaveny na vyšší rychlosti, pač v mnoha evropských zemích mohou elektrokola jezdit rychleji oficiálně, co vy na to?
Do webu si může každý napsat cokoliv.
Ale pokud se jezdí a nic se nestane,tak se taky nejspíš nic nebude dít. A spousta lidí, co si to vytuněné kolo koupí, si to užije, hlavně pokud se k takovým kolům bude u nás přistupovat stejně jako nyní a oni budou jezdit rozumně. Chleba se začne lámat, až se stanou nějaké nehody, která budou jednoznačně způsobeny vytuněním kola. Kdy třeba někdo pojede nad své možnosti a nezvládne to.
Jen si ta kola upravujte a jezděte jako bezohlední blázni. Čím víc bude průšvihů, tím dřív vás s nimi nepustí nikam.
Kolik vlastně stojí dálniční známka na kolo ?
Zase "experti" a k tomu ještě dopravní. Ale svištět s kopce na normálním kole 40km/h dva až tři vedle sebe v zatáčce to nikdo neřeší.
To je přece dávno vyřešeno současnými předpisy.
Tomu, kdo takového kolaře v zatáčce srazí a zabije, pojišťovna zaplatí opravu auta a kolař, pokud má životní pojištění, příslušná pojišťovna mu zaplatí pohřeb.
Když se někdo doposud dřel na Libertě, vytáhl z toho max 8 km/hod a pořídí si e-kolo, které bez problémů švihá trojnásobnou rychlostí (a po odblokování i osminásobně), tak pak se nelze divit, že si nabije kušňu. V tom lepším případě.
Na to nepotřebuje elektrokolo, stačí na té Libertě trochu míň brzdit z kopce.