Singapurské aerolinie získaly toto významné ocenění již podruhé za sebou a za posledních deset let již dokonce potřetí.
"Vítězství Singapurských aerolinií je letos o to cennější, že v době, kdy drtivá většina leteckých společností kvůli značné konkurenci a zvyšujícím se nákladům na palivo oklešťuje náklady a tím snižuje i kvalitu služeb, tak se Singapurské aerolinie nijak cenově nepodbízejí, drží si vysoký standard, a přesto nemají problémy," uvedl Tomio Okamura, člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Singapore Airlines navíc jako první letecká společnost začaly letos létat na pravidelných linkách s novým supermoderním obřím letadlem Airbus A380.
"Nedávno jsem letěl airbusem ze Singapuru do Londýna a můžu potvrdit, že služby jsou naprosto dokonalé. Letušky se vám věnují s takovou přirozenou zdvořilostí, že máte pocit, že jste nejdůležitějším člověkem na palubě, a na konci letu si téměř máte chuť říci o jejich telefonní číslo," zavtipkoval Petr Sakař, který se Singapore Airlines létá poměrně často.
Další ocenění
Nejlepší nízkonákladovou leteckou společností na světě zvolili letos pasažéři easyJet.
Nejlepší leteckou společností v Evropě za rok 2008 byla vyhlášena německá Lufthansa.
České aerolinie se v celosvětovém měřítku neumístily v žádné kategorii na předních pozicích, zvítězily pouze v lokální kategorii o nejlepší leteckou společnost střední Evropy.
Nejlepší palubní personál na světě má letos jihokorejská letecká společnost Asiana Airlines.
Běžné cestující bude jistě zajímat, že celkově nejlepší ekonomickou třídu má letos podle mínění pasažérů jihokorejská Asiana Airlines.
Nejlepší jídlo v ekonomické třídě však nabízí australská letecká společnost Qantas, zajímavé je v této kategorii celosvětově třetí místo rakouských Austrian Airlines.
Ti, kteří rádi cestují luxusněji, ocení informaci, že nejlepší první třídu v letadle má letos letecká společnost Cathay Pacific a nejlepší bussines třídou se pyšní letadla Singapore Airlines.
Prestižní anketa
V celosvětové anketě, která testuje letecké společnosti, se hodnotí celkem 40 kritérií, například úroveň webových stránek, způsob koupě letenky, kvalita a doba odbavení na letišti, pohodlí sedaček v letadle. Nechybí ani měřítko jako čistota letadla i toalet, teplota v letadle, osvětlení, pestrost výběru časopisů a novin v letadle či zábava během letu (počet obrazovek, množství výběru filmů a hudebních kanálů).
Pasažéři se vyjadřují i ke kvalitě jídla, možnosti výběru jídla a nápojů během letu, chování palubního personálu, znalosti cizích jazyků palubního personálu, schopnosti řešit problémy, atd. Více informací o anketě najdete ZDE.
Pořadí v r. 2008 | Nejlepší letecké aerolinie | Pořadí v r. 2007 |
1 | Singapore Airlines | 1 |
2 | Cathay Pacific | 3 |
3 | Qantas | 5 |
4 | Thai Airways | 2 |
5 | Asiana Airlines | 12 |
6 | Malaysia Airlines | 6 |
7 | Qatar Airways | 4 |
8 | Air New Zealand | 7 |
9 | Emirates | 9 |
10 | Etihad Airways | 23 |
Pořadí v r. 2008 | Nejlepší nízkonákladové společnosti | Pořadí v r. 2007 |
1 | easyJet | 3 |
2 | Virgin Blue | 6 |
3 | Jetstar Airways | 1 |
4 | Air Berlin | 2 |
5 | Southwest Airlines | 7 |
Pořadí v r. 2008 | Nejlepší ekonomické třídy v letadle | Pořadí v r. 2007 |
1 | Asiana Airlines | 5 |
2 | Qatar Airways | 4 |
3 | Singapore Airlines | 3 |
4 | Malaysia Airlines | 2 |
5 | Thai Airways | 7 |
Pořadí v r. 2007 | Nejlepší jídlo v ekonomické třídě | Pořadí v r. 2008 |
1 | Qantas | 5 |
2 | Etihad Airways | 1 |
3 | Austrian | 7 |
4 | Emirates | 2 |
5 | Asiana Airlines | 12 |
Pořadí v r. 2007 | Nejlepší palubní personál | Pořadí v r. 2008 |
1 | Asiana Airlines | 6 |
2 | Malaysia Airlines | 1 |
3 | Singapore Airlines | 2 |
4 | Thai Airways | 3 |
5 | Air New Zealand | 10 |