Průběh stavby sice narušil nástup covidu, stavební proces však nezastavil.
„Potýkali jsme se s nedostatkem personálu a problémy s dodávkami materiálu. Všechny práce jsme soustředili do jednoho termínu, což bylo náročné,“ popisuje Pavel Borek, generální ředitel společnosti Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Budování největšího tramvajového tunelu v Česku se i přes tyto zádrhele drží plánovaného harmonogramu.
Oba portály – jak z ulice Netroufalky, tak z ulice Osová – jsou téměř hotové a samotný 619 metrů dlouhý tunel už je také vyhlouben. To je dobrá zpráva nejen pro tisíce studentů, lékařů či pacientů, kteří denně míří k bohunickému kampusu, ale také pro obyvatele Starého Lískovce.
Zasypáním tunelu a zatravněním letos skončí většina hlučných prací na povrchu, další činnosti se budou soustředit spíš do podzemí. Do konce roku má být také znovu zpřístupněno Mikuláškovo náměstí.
„Veřejné osvětlení, podzemní sítě, točna trolejbusů, nové chodníky i přilehlé komunikace jsou připravené. Zbývá dokončit nástupiště, zastřešení a doplnit zeleň,“ sděluje brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Tramvajová trať, jejíž náklady se vyšplhaly na 1,4 miliardy korun, má být uvedena do provozu na konci příštího roku.
Červená značka vymezuje odbočení od současné trati, modrá konečnou zastávku u bohunické nemocnice.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz