Při nízkých teplotách často přimrzají víka a někdy i celé nádoby k zemi. „Někdy silničáři při čištění komunikací vyhrnou hromady mokrého sněhu na stanoviště kontejnerů, ty pak ve sněhu zamrznou a naši zaměstnanci je musejí vysekávat, aby mohli odpad vyvést,“ popisuje mluvčí společnosti SAKO Brno Martin Drozd.
„Doba vyvážení popelnic se tak značně prodlužuje, proto žádáme občany o shovívavost,“ doplňuje Drozd.
Trable přidělávají popelářům také lidé, kteří vyhazují mokré nebo vlhké předměty. Ty totiž zamrzají a odpadové nádoby potom nejdou vysypat.
„Někdy lidé nechávají popelnice otevřené, případně odloží větší krabice vedle barevných kontejnerů. Nejenže tento materiál zmrzne a špatně se s ním manipuluje, navíc se navlhnutím znehodnocuje a není potom k recyklaci vhodný,“ vysvětluje Drozd.
V zimě se rovněž hůře ovládají těžké popelářské vozy. „Jízda v kluzkých ulicích vyžaduje zvýšenou pozornost, situaci navíc zhoršují nevhodně zaparkovaná osobní auta blokující průjezd některých míst,“ upozorňuje Drozd.
Nejhorší je podle něj v Brně situace v části ulice Kopečná a na ulici Studánka, kde svozový vůz musí couvat. Dalšími problémový místy jsou Kamenná kolonie nebo Nové sady.
Samotní popeláři se s nízkými teplotami vypořádávají statečně. „Díky teplému zimnímu oblečení a především díky pohybu jim po několika hodinách strávených na stupačce není zima. Do brněnských ulic přitom vyrážejí každý den už před šestou ráno,“ sdělil Drozd.