Náš Honza, náš senátor. Lidové heslo znojemského starosty a kandidáta na senátora Jana Groise rozjelo lidovou tvořivost. Martin Grus například vytvořil koláž, kde politika zobrazil jako Supermana. Grois ho za jeho dílo pochválil.
| foto: Facebook
Slogany na billboardech a plakátech do krajských a senátních voleb na jižní Moravě? Nejčastěji nicneříkající, občas bizarní, výjimečně velmi dobře vymyšlené a vhodně zpracované. Tak shrnují propagaci hlavních tváří politických stran odborníci, které redakce MF DNES oslovila, aby letošní kampaně zhodnotili.
Volební slogan je z definice zhuštěním důvodů, proč by si volič měl daného politika vybrat a dát mu svůj hlas. Musí být snadno pochopitelný, zapamatovatelný, odlišující se, konzistentní a podmanivý.
„V tom skoro všichni politici selhávají. Přijde mi, že ani vnitřně neví, proč do krajského zastupitelstva nebo Senátu kandidují a čeho tam chtějí dosáhnout. Nebo to neumí vysvětlit,“ myslí si brněnský expert na politický marketing Robert Němec.
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium