Náš Honza, náš senátor. Lidové heslo znojemského starosty a kandidáta na senátora Jana Groise rozjelo lidovou tvořivost. Martin Grus například vytvořil koláž, kde politika zobrazil jako Supermana. Grois ho za jeho dílo pochválil. | foto: Facebook

Politici v kampani selhávají, shodují se experti. Lidé tvoří vtipné koláže

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Slogany na billboardech a plakátech do krajských a senátních voleb na jižní Moravě? Nejčastěji nicneříkající, občas bizarní, výjimečně velmi dobře vymyšlené a vhodně zpracované. Tak shrnují propagaci hlavních tváří politických stran odborníci, které redakce MF DNES oslovila, aby letošní kampaně zhodnotili.

Volební slogan je z definice zhuštěním důvodů, proč by si volič měl daného politika vybrat a dát mu svůj hlas. Musí být snadno pochopitelný, zapamatovatelný, odlišující se, konzistentní a podmanivý. 

„V tom skoro všichni politici selhávají. Přijde mi, že ani vnitřně neví, proč do krajského zastupitelstva nebo Senátu kandidují a čeho tam chtějí dosáhnout. Nebo to neumí vysvětlit,“ myslí si brněnský expert na politický marketing Robert Němec.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se