VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

aktualizováno 
Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.

Není to ideální řešení, rozdílně sjeté pneumatiky budou mít vždy horší jízdní vlastnosti než čtyři nové pláště. Odborníci varují, že takové vozidlo může mít prodlouženou brzdnou dráhu a hůře se ovládá.

Přední kola vůz vedou, zadní zajišťují za stabilitu. Více opotřebené bývají přední pláště. Motoristé mají tendenci montovat „lepší“ gumy na přední nápravu. Odůvodňují to tím, že pokud se dostanou do krizové situace, přední kola mohou více zabírat. Velké nebezpečí je ovšem v tom, že zadní kola jdou snáze do smyku, protože opotřebované pneumatiky dříve ztratí přilnavost. Ale z nedotáčivého auta (taková je většina dnešních vozů) se stane silně přetáčivé, jako byly dříve třeba škodovky stodvacítky. Při řešení krizové situace potom může řidiče chování auta hodně nemile překvapit.

Experti doporučují dát lepší pláště na zadní nápravu, a nás test ve videu to potvrzuje. Přední řízená kola má totiž řidič pod kontrolou, kdežto zadní se jen „vezou“, ty ovládat řidič neumí. Toto platí pro auta s pohonem předních i zadních kol.

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Redaktor iDNES.cz František Dvořák v diskusním pořadu Rozstřel. (13. září 2019)

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Autofotka týdne: Vodní dýmka a zhmotnění Ďábla ve Frankfurtu

Ramsmobile Protos RM-X2

Když už máte definitivní pocit zmaru nad uniformitou dnešního autoprůmyslu svázaného regulacemi, bičovaného politiky a...

GLB: sedm míst na základech malých mercedesů s pohonem předních kol

Mercedes GLB

Po vlažném přijetí někdejšího GLK to vypadalo, že se hranám u Mercedesu na dlouho odzvonilo. Nakonec se vracejí jen po...

Najdete na iDNES.cz