ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

ANALÝZA: Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžko

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Mazánky mají spolužáci rádi jen do chvíle, kdy jim nechávají opsat úkoly. V odpolední družině jim pak klidně nabančí a snědí svačinu. Nějak tak se to teď bude mlít v koncernu VW. Škoda prospívá, úkoly plní na jedničku. A teď se dovídá, že to je vlastně špatně. Že se má chovat jinak. Ale jak?

„Nová strategie skupiny VW. Škoda jako levnější a Seat prémiová značka.“ Oznámení posunu české značky hierarchicky níž vyvolalo v uplynulých týdnech bouřlivou reakci. Jenže tento titulek je skoro rok starý (čtěte zde). Tu strategii totiž razí ve Wolfsburgu déle.

Cíl je jasný, ale jak toho dosáhnout a nezničit se, podle všeho nikdo moc neví. Ve zkratce je to nalajnované takto: Volkswagen bude stále neomezeným králem a k tomu si bude hrát s elektromobily. Ze Seatu bude playboy. Škodovka má potichu makat a vydělávat. Audi pak bude honorace. Jenže svět se za poslední tři dekády pootočil, takže se to všechno trochu promíchalo – staré pravdy už tolik neplatí a stavovská pravidla zavál prach.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
,