Diskuze
ANALÝZA: Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžko
Děkujeme za pochopení.
P55a91v57e91l 19B82e46ň90o
Tím jsme se měli trápit, než jsme Škodu "prodali" Skopčákům...;-)) Půjčit jim mohl Salzman ;-))
A11n53t50o52n40i27n 81N18e96m42e83c
To uz by byla Skoda 15 roku bankrot, "ceska" cesta rozkradanim zatim k usechu nevedla. LIAZ, Kladno, Skoda Plzen aTD:
dIskutujicui zaspomimaji, uspech Skody je take zasluhou nemeckych motoru a diky podvozku z koncernu VW.
Nemyslete si, ze Favorit s ceskym motorem by byl velkou konkureci pro VW:
P21e72t33r 17Č51e67r88m97á76k
Sice už titulek připouští že to není článek ale jen něčí úvaha, ale je to bohužel velká slátanina - útržkovitě vytržené věci spojené dohromady lidmi kteří se v automotivu příliš neorientují.
VW se nestal největším výrobcem světa proto že by nevěděl jak to má dělat, právě naopak. Unifikace platforem byla právě hnacím motorem toho rozletu, nikoliv brzdou diverzifikace portfolia jak se snaží text naznačit. Samozřejmě že tam je silná konkurence některých modelů, ale nikoliv kanibalizace - rostou stabilně všechny značky, VW si dlouhodobě drží cca 5x násobek produkce Škody, takže to není tak že by 20% zákazníků VW uteklo ke Škodě, to je nesmyslná interpretace.
Důležitě také je přestat opakovat českou novinářskou mantru o zlatém vejci - Škoda se podílí na zisku koncernu 9% a odpovídá to i poměru velikosti její produkce. Takže žádné zlaté vejce. Navíc zisk i další ukazatele (marže a pod) jsou pouze virtuální údaje - jsou uměle dosažené tak jak vw nastaví vnitrokoncernové transakce. Po dieselgate byla patrná snaha deponovat více zisku mimo hlavní značku, tak se to začlo dít - škoda nakupuje levněji koncernovou techniku, a naopak jí sama ostatním značkám dodává dráž. To je celé.
Poslední poznámka - VW nechce dělat ze škody dacii, jen skutečně nedává jednak smysl z ní pomalu dělat druhé vw a naopak nechávat zcela bez povšimnutí ležet segment lowcostu, a že k tomu má škoda nejvíce předpokladů je bezpochyb. Takže je to naopak cesta dalšího rozvoje.
V57i98l25é46m 55B25a27r12á28k
Ve všem máte pravdu, ale ať si lowcost dělají v Říši.
M43a27r19t48i95n 52B36a60ž23a75n82t
Tak tady to máte černé na bílém. Teď bude škoda šikanována Helmutem. Už aby šel Helmut do háje, to budete koukat co Škoda dokáže vyrobit za pořádná auta, tak jak to bylo v minulosti. ...
P15a62v71e35l 81O67t50i49s50k
Kterou konkrétně minulost ,poslední pořádně auto které škoda.samostatne vyrobila v minulosti byla Š 1000MB
M93i47c24h65a11l 38Z14e96t25e10k
Jestli má nějaký výrobce v rámci koncernu plnit roli lowcostu, tak je to jednoznačně Seat. A VW již zdaleka není tak světoznámá značka, resp. pozitivně vnímaná veřejností, viz aféra Dieselgate v USA. Tam by Škoda naopak mohla získat cenné body v exportu, protože na rozdíl od VW se tam u veřejnosti neproflákla a nedehonestovala.
D79r89a64h52o50m92í63r 83S21t97r41o37u84h11a73l
Protože v USA Škodovky nikdo nezná, jen pár nadšenců, což jsou téměř bez výhrady Češi. Jinak si nedokážu představit, jak byste chtěl zásobovat trh v USA. To je trošku jiné kafe, než střední Evropa. Rozhodně to je na postavení nové fabriky.
A mimochodem, Seat mi nikdy nepřišel jako lowcost. Kdyby se ta automobilka snažila dělat auta jižanským způsobem, měla by dle mého názoru úspěch. Koncern VW by si třeba zasloužil pořádný kabriolet, popřípadě třídu pickupů nebo mrštných malých vozidel. To je směr, kterým by se Seat mohl ubírat. Ta automobilka má rozhodně na víc, než jen kopírovat produkci Škody (a pak se divit, že jim Škodovka přebírá linkovou výrobu).
D93o62m74i30n42i58k 61H77a90š95e94k
Kéž by, Stinger je orpavdu luxusní auto na takové to "normální ježdění".
M13a52r47t67i48n 39K44a22r94á92s49e19k
Chapu, ze novinare zivi clanek o tom jak VW potopit skodovku, co moc nechapu je, ze to mu nekdo je schopny verit. Cilem nove strategie pro skodovku je pochopitelne to, aby skodovka svemu vlasntikovi (VW) vydelal vice penez, ne to aby zkrachovala. Ale v CR holt je porad dost lidi, co maji z nejakeho duvodu dojem, ze hlavni cil podnikatelu je zavrit svoje podnikani, aby mohli byhodit lidi a poskodit ekonomiku....
Proste cesta aby skodovka vice konkurovala jinym automobilkam, nez VW je naprosto logicka a spravna. Kdyz si zakaznik koupi skodu misto hyundaie, tak je pochopitelne pro cely koncern nesrovnatelne lepsi, nez kdyz si koupi skodu misto VW, kam se to posledni dobou dostalo....
P31e41t28r 82S39i51m18a
Svet se meni a verte tomu nebo ne za takovych 5-10 let nebude pro dinosaury na trhu misto ..takze si opravdu myslim ze tohle je prvni krok ze 3 jak Skodu zcela bezbolestne a co s nejnizsimi likvidacnimi naklady umizet do zapomeni s malickou vyrobou E nesmyslu -montovnou pro WW..Protoze WW budou bohate dostacovat jejich zavody tam u nich . co jim budou generovat opravdu velke penize .-doba e nesmyslu spolu s tlakem na zivotni prostredi a enviromentalni udrzitelnost a celkovy tlak EU tomu nasvedcuji ..Takze jako 2 krok prijde presun vyroby z Kvasin mimo EU -nekam kde jeste 20 let budou moci bez vetsich problemu prodavat ..a jako krok c 3 prijde zastaveni vyroby spalovaku ve Skodovce a prechod na vyrobu nejakych mestkych levnych E suntu pri polovicni produkci a tretinove zamestnanosti oproti soucasnosti.
P65e62t22r 90S16i74m38a
Tohle pro WW nedopadne moc dobre ..Ale je to jejich firma ..je ..tak at si delaji co chteji ..Jinak Nemecka Skoda kdyz pujde cestou bez poradne vybavy na starych platformach a technice ale za ceny kde konkurence ma mnohem lepsi vyrobek za srovnatelnou cenu? nebude konkurenci ani pro Dacii .. To by Skoda musela jit cestou prave te Dacie ..stara technika -stare proverene platformy co nejmene vychytavek solidni provozni vlastnosti a opravdu nizka cena -ktera zvalcuje trh cena -vykon ..Pro bezneho popojizdece ideal a pro zbytek fajnsmekru tady je spousta jinych znacek kde si vyberou ..Papa Skodovko ty Nemecka krasko..
V75i81l50é27m 21B73a56r54á89k
Přišel manadžer odněkud z Afriky zjednodušit modely. Je to urážlivé. Kdyby měla vláda trošinku schopností, tak by vyhlásila odklon ad výroby aut a zahájila v tom kroky (ona nemá nic). Stejně to tak dopadne a vznikne něco, co se vyrábí v Tunisu nebo Číně.
P20a46v52e59l 12O91t71i15s80k
Jak konkrétně chcete aby vláda nařizovala soukromým subjektům jestli mají vyrábět auta nebo ne. A co konkrétně je urážlivého na tom že majitel přesunul svého manažera z jedné divize do druhé.
M53a52r52t88i24n 75K32o36k81e39š
„Škoda není dostatečně agresivní v konkurenci s Korejci a Francouzi. Tam promarňujeme naši šanci,“ - chápu to tak, že Diess postrádá v porfoliu škodouky něco jako Stinger, Telluride a K900?
R42o90m61a40n 91K19r62a62t71o77c80h75v62í75l
Blik VW - děláte auta a potom někdo dělá levný auta a teď se diví tomu, že to lidi kupujou.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...