Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžko

Mazánky mají spolužáci rádi jen do chvíle, kdy jim nechávají opsat úkoly. V odpolední družině jim pak klidně nabančí a snědí svačinu. Nějak tak se to teď bude mlít v koncernu VW. Škoda prospívá, úkoly plní na jedničku. A teď se dovídá, že to je vlastně špatně. Že se má chovat jinak. Ale jak?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P55a91v57e91l 19B82e46ň90o

27. 8. 2020 13:50

Tím jsme se měli trápit, než jsme Škodu "prodali" Skopčákům...;-)) Půjčit jim mohl Salzman ;-))

0 1
možnosti
AN

To uz by byla Skoda 15 roku bankrot, "ceska" cesta rozkradanim zatim k usechu nevedla. LIAZ, Kladno, Skoda Plzen aTD:

dIskutujicui zaspomimaji, uspech Skody je take zasluhou nemeckych motoru a diky podvozku z koncernu VW.

Nemyslete si, ze Favorit s ceskym motorem by byl velkou konkureci pro VW:

0 0
možnosti

Sice už titulek připouští že to není článek ale jen něčí úvaha, ale je to bohužel velká slátanina - útržkovitě vytržené věci spojené dohromady lidmi kteří se v automotivu příliš neorientují.

VW se nestal největším výrobcem světa proto že by nevěděl jak to má dělat, právě naopak. Unifikace platforem byla právě hnacím motorem toho rozletu, nikoliv brzdou diverzifikace portfolia jak se snaží text naznačit. Samozřejmě že tam je silná konkurence některých modelů, ale nikoliv kanibalizace - rostou stabilně všechny značky, VW si dlouhodobě drží cca 5x násobek produkce Škody, takže to není tak že by 20% zákazníků VW uteklo ke Škodě, to je nesmyslná interpretace.

Důležitě také je přestat opakovat českou novinářskou mantru o zlatém vejci - Škoda se podílí na zisku koncernu 9% a odpovídá to i poměru velikosti její produkce. Takže žádné zlaté vejce. Navíc zisk i další ukazatele (marže a pod) jsou pouze virtuální údaje - jsou uměle dosažené tak jak vw nastaví vnitrokoncernové transakce. Po dieselgate byla patrná snaha deponovat více zisku mimo hlavní značku, tak se to začlo dít - škoda nakupuje levněji koncernovou techniku, a naopak jí sama ostatním značkám dodává dráž. To je celé.

Poslední poznámka - VW nechce dělat ze škody dacii, jen skutečně nedává jednak smysl z ní pomalu dělat druhé vw a naopak nechávat zcela bez povšimnutí ležet segment lowcostu, a že k tomu má škoda nejvíce předpokladů je bezpochyb. Takže je to naopak cesta dalšího rozvoje.

3 0
možnosti
VB

Ve všem máte pravdu, ale ať si lowcost dělají v Říši.

0 0
možnosti
MB

Tak tady to máte černé na bílém. Teď bude škoda šikanována Helmutem. Už aby šel Helmut do háje, to budete koukat co Škoda dokáže vyrobit za pořádná auta, tak jak to bylo v minulosti. ...:-)

0 0
možnosti
PO

P15a62v71e35l 81O67t50i49s50k

27. 8. 2020 17:05

Kterou konkrétně minulost ,poslední pořádně auto které škoda.samostatne vyrobila v minulosti byla Š 1000MB

1 0
možnosti
MZ

Jestli má nějaký výrobce v rámci koncernu plnit roli lowcostu, tak je to jednoznačně Seat. A VW již zdaleka není tak světoznámá značka, resp. pozitivně vnímaná veřejností, viz aféra Dieselgate v USA. Tam by Škoda naopak mohla získat cenné body v exportu, protože na rozdíl od VW se tam u veřejnosti neproflákla a nedehonestovala.

3 1
možnosti
DS

Protože v USA Škodovky nikdo nezná, jen pár nadšenců, což jsou téměř bez výhrady Češi. Jinak si nedokážu představit, jak byste chtěl zásobovat trh v USA. To je trošku jiné kafe, než střední Evropa. Rozhodně to je na postavení nové fabriky.

A mimochodem, Seat mi nikdy nepřišel jako lowcost. Kdyby se ta automobilka snažila dělat auta jižanským způsobem, měla by dle mého názoru úspěch. Koncern VW by si třeba zasloužil pořádný kabriolet, popřípadě třídu pickupů nebo mrštných malých vozidel. To je směr, kterým by se Seat mohl ubírat. Ta automobilka má rozhodně na víc, než jen kopírovat produkci Škody (a pak se divit, že jim Škodovka přebírá linkovou výrobu).

1 0
možnosti
DH

Kéž by, Stinger je orpavdu luxusní auto na takové to "normální ježdění".

0 0
možnosti
MK

Chapu, ze novinare zivi clanek o tom jak VW potopit skodovku, co moc nechapu je, ze to mu nekdo je schopny verit. Cilem nove strategie pro skodovku je pochopitelne to, aby skodovka svemu vlasntikovi (VW) vydelal vice penez, ne to aby zkrachovala. Ale v CR holt je porad dost lidi, co maji z nejakeho duvodu dojem, ze hlavni cil podnikatelu je zavrit svoje podnikani, aby mohli byhodit lidi a poskodit ekonomiku....

Proste cesta aby skodovka vice konkurovala jinym automobilkam, nez VW je naprosto logicka a spravna. Kdyz si zakaznik koupi skodu misto hyundaie, tak je pochopitelne pro cely koncern nesrovnatelne lepsi, nez kdyz si koupi skodu misto VW, kam se to posledni dobou dostalo....

6 0
možnosti
PS

P31e41t28r 82S39i51m18a

27. 8. 2020 11:24

Svet se meni a verte tomu nebo ne za takovych 5-10 let nebude pro dinosaury na trhu misto ..takze si opravdu myslim ze tohle je prvni krok ze 3 jak Skodu zcela bezbolestne a co s nejnizsimi likvidacnimi naklady umizet do zapomeni s malickou vyrobou E nesmyslu -montovnou pro WW..Protoze WW budou bohate dostacovat jejich zavody tam u nich . co jim budou generovat opravdu velke penize .-doba e nesmyslu spolu s tlakem na zivotni prostredi a enviromentalni udrzitelnost a celkovy tlak EU tomu nasvedcuji ..Takze jako 2 krok prijde presun vyroby z Kvasin mimo EU -nekam kde jeste 20 let budou moci bez vetsich problemu prodavat ..a jako krok c 3 prijde zastaveni vyroby spalovaku ve Skodovce a prechod na vyrobu nejakych mestkych levnych E suntu pri polovicni produkci a tretinove zamestnanosti oproti soucasnosti.;-D

0 1
možnosti
PS

P65e62t22r 90S16i74m38a

27. 8. 2020 10:48

Tohle pro WW nedopadne moc dobre ..Ale je to jejich firma ..je ..tak at si delaji co chteji ..Jinak Nemecka Skoda kdyz pujde cestou bez poradne vybavy na starych platformach a technice ale za ceny kde konkurence ma mnohem lepsi vyrobek za srovnatelnou cenu? nebude konkurenci ani pro Dacii ..;-D To by Skoda musela jit cestou prave te Dacie ..stara technika -stare proverene platformy co nejmene vychytavek solidni provozni vlastnosti a opravdu nizka cena -ktera zvalcuje trh cena -vykon ..Pro bezneho popojizdece ideal a pro zbytek fajnsmekru tady je spousta jinych znacek kde si vyberou ..Papa Skodovko ty Nemecka krasko..;-D

0 0
možnosti
VB

Přišel manadžer odněkud z Afriky zjednodušit modely. Je to urážlivé. Kdyby měla vláda trošinku schopností, tak by vyhlásila odklon ad výroby aut a zahájila v tom kroky (ona nemá nic). Stejně to tak dopadne a vznikne něco, co se vyrábí v Tunisu nebo Číně.

0 0
možnosti
PO

P20a46v52e59l 12O91t71i15s80k

27. 8. 2020 17:12

Jak konkrétně chcete aby vláda nařizovala soukromým subjektům jestli mají vyrábět auta nebo ne. A co konkrétně je urážlivého na tom že majitel přesunul svého manažera z jedné divize do druhé.

0 0
možnosti
MK

„Škoda není dostatečně agresivní v konkurenci s Korejci a Francouzi. Tam promarňujeme naši šanci,“ - chápu to tak, že Diess postrádá v porfoliu škodouky něco jako Stinger, Telluride a K900? ;-D

1 0
možnosti
RK

Blik VW - děláte auta a potom někdo dělá levný auta a teď se diví tomu, že to lidi kupujou.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!