Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Dacia nemá pořádnou konkurenci, Renault přidá modely 4x4

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky Renault a Dacia se na českém trhu v posledním roce pevně zabydlely v polovině první desítky. A celá skupina Renault se díky intenzivní obměně své nabídky vyšvihla mezi nejúspěšnější automobilky v Evropě. Jak si chce pozici udržet? Odpovídá Ken Ramírez, viceprezident Renaultu pro prodej a marketing v Evropě.
Sportovní provedení elektromobilu Renault Zoe se v podobě konceptu představuje...

Sportovní provedení elektromobilu Renault Zoe se v podobě konceptu představuje na autosalonu v Ženevě. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Občas se říká, že Dacia je mezi auty něco jako Ryanair v letecké přepravě. Co si o tom myslíte?
Nejsem odborníkem na aerolinky a nepřísluší mi hodnotit aktivity jiných společností. Firmy jako Ryanair jsou mi sice sympatické, ale Dacia je něco jiného. Především tato značka v každé zemi zastupuje trochu jiné hodnoty. Ta hlavní navíc nemá mimo automobilový průmysl obdoby – Dacia říká světu, že si lidé místo ojetého auta mohou dovolit nové.

Ken Ramírez

Narodil se v roce 1968 v Portoriku. Vystudoval obor elektrotechnika na Georgia Institute of Technology v USA a v letech 1992 až 2002 pracoval pro Motorolu.

Ken Ramírez

Od roku 2002 zastával v Nissanu řadu různých manažerských pozic v regionu Severní, Střední a Jižní Ameriky, roku 2013 byl jmenován výkonným ředitelem Renaultu pro Velkou Británii. Od loňského dubna je viceprezidentem Renaultu zodpovědným za prodej a marketing v regionu Evropa G9.

Takže Dacia není levnější alternativou k zavedeným značkám?
Ne že by se to tak nedalo vnímat, ale naše filozofie je jiná. Značka Dacia je vstupem do světa skupiny Renault, jejím prostřednictvím chceme nabídnout nové auto lidem, kteří dosud uvažovali jen o pořízení ojetého. Dostanou kvalitní výrobek s nadstandardní zárukou a solidní výbavou za bezkonkurenční cenu.

Když zmiňujete výbavu – v posledních letech dacie dostaly prvky jako navigaci, automatickou převodovku nebo parkovací kameru. Budete v tomto trendu pokračovat, nebo jste dosáhli momentálního stropu?
Dacie nejsou laciná auta. Jsou to dostupné vozy se špičkovým poměrem ceny a výbavy. Proto budeme nabídku nadstandardní výbavy i nadále rozšiřovat – především v oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů. Ostatně je to jeden ze způsobů, jak odlišit novou dacii od ojetého auta jiné značky. Tento přístup se nám osvědčil – stále získáváme nové zákazníky a mnoho z těch stávajících přechází k Renaultu, pokud mají vyšší nároky.

Samotný Renault má ale, přinejmenším z pohledu českých zákazníků, v nabídce jednu zásadní mezeru, nabízí jen dva modely s pohonem 4x4...
Děkuji vám za tuto poznámku. Slýchám ji poměrně často a rád odpovídám, že pracujeme na nápravě tohoto stavu. Vnímáme několik jasných trendů – zákazníci se přiklánějí k autům s automatickým řazením, od dieselů k benzinovým motorům a ve vyšších segmentech dávají přednost modelům s pohonem všech kol. Všechny tyto trendy se snažíme při plánování nových produktů co nejvíce zohledňovat.

Dacia Logan MCV Stepway

Na ženevském autosalonu ale prezentujete modernizovaný captur, který pohon 4x4 stále nemá, přitom v Rusku tuto možnost u stejného auta nabízíte. Proč je to tak?
Captur pro ruský trh sice na první pohled vypadá stejně, ale jmenuje se trochu jinak (Kaptur, pozn. redakce) a také má jinou platformu. Proto může mít pohon všech kol.

Zařazení verzí 4x4 do nabídky tedy nejspíš nějakou dobu potrvá. Čekáte na chvíli, kdy bude smysluplnější pohánět zadní kola elektromotorem?
I to je samozřejmě jedna z možností. Skupina Renault má alianci s Nissanem a společně pracujeme na nejrůznějších koncepcích pohonu. Pro jednotlivé modely musíme volit taková řešení, která budou dávat smysl z hlediska zájmu zákazníků, praktických vlastností, emisí CO2 a samozřejmě i nákladů na vývoj a výrobu. Elektrifikace sama o sobě je samozřejmě velké téma, na kterém také pracujeme – třeba u modelu Zoe jsme nově zdvojnásobili dojezd. Chceme být připraveni, otázkou totiž není, jestli se elektřina prosadí, ale kdy se to stane.

V současných modelech tedy rozšíření nabídky o verze 4x4 nechystáte?
To bych nechtěl příliš rozvádět. Teď si u skupiny Renault můžete pořídit dvě čtyřkolky: duster a kadjar. Ještě letos se přidá nový koleos, který se posune do segmentu SUV střední třídy, a také model Alaskan. Ten je technicky vzato pick-upem, ale ve skutečnosti nepůjde o nákladní auto. Chceme s ním oslovit zákazníky, kteří hledají bohatě vybavený lifestylový terénní vůz.

Renault Alaskan

V předvečer ženevského autosalonu koncern PSA oznámil, že převezme značku Opel a stane se druhou největší automobilkou v Evropě. Co to pro vás znamená?
Stručně řečeno – nic. Renault je druhou nejprodávanější značkou osobních aut v Evropě a uzavírání nových aliancí nebo rozšiřování koncernů na tom nic nezmění. Není potřeba se zabývat velikostí celé skupiny Renault, protože každá značka má svoje poslání a jasně vymezenou pozici. Důležité je, aby lidé dokázali naše jednotlivé značky rozlišit a aby jejich paleta modelů byla sehraná – zákazníci musí umět vnímat spojitost mezi Renaultem, Dacií a Nissanem, ale musí také být schopni rozeznat jasné rozdíly.

Myslím si, že v tomto poslání jsme úspěšní, a proto se zaměřujeme na udržení současné pozice. Kroky konkurenčních firem na našem počínání nic nezmění. Koneckonců jsme během čtyř let od roku 2013 kompletně obměnili modelovou paletu značky Renault a letos se chystáme vstoupit do dvou nových segmentů (SUV střední třídy a pick-upy, pozn. red.), takže naše sebejistota má reálný základ.

Co je tedy podle vás hlavní výzvou pro značku Renault v nejbližším období?
V minulosti nás zákazníci vnímali především jako značku, která vyrábí malá auta. Clio je samozřejmě pro nás i nadále nosný model, zároveň ale pracujeme na posilování naší pozice mezi crossovery. Dříve jsme nabízeli jeden takový model, dnes už máme v nabídce tři. A, jak jsem již zmínil, chceme nabídnout i pohon všech kol ve více segmentech – to je samozřejmou součástí naší expanze na poli crossoverů.

Autoři:
  • Nejčtenější

Nejdražší auto v Česku koupíte jen v beskydské vsi. Připravte si 67 milionů

V Česku se začalo prodávat nejvýkonnější italské auto za 67 milionů korun. Obci Čeladná, která se nachází v okrese Frýdek-Místek v Moravskoslezském kraji v podhůří Beskyd, se dostalo privilegia stát...

26. července 2024

Pohádky malého rakeťáka. Severní Korea si vycucala z prstu vlastní elektroauto

Severní Korea občas vyšle do vzduchu zkušební balistickou raketu a do mediálního prostoru pro změnu vypustí i nějakou tu bombu. Aktuálně vzbudilo rozruch reklamní video, na kterém je vidět první...

21. července 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Lekce fyziky. Zapojili jsme karavan za elektrovůz a spočítali aerodynamiku

Exkluzivně

Co udělá minikaravan s dojezdem aerodynamicky vybroušeného elektromobilu? Zapojili jsme přívěs LifeStyleCamper SteelDrop za Hyundai Ioniq 6 a vyrazili přes celé Česko s očima upřenýma na ukazatel...

22. července 2024

VIDEO: Superman, puk či lepení. Zmapovali jsme nejčastější chyby řidičů, které zabíjí

O víkendu vyvrcholí prázdninová cestovní horečka a na silnice se vydají statisíce turistů z mnoha zemí střední Evropy. Kromě Bavorů, kterým začínají prázdniny tento rok 29. července, na silnice...

25. července 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Neleští se, brousí. Slavných sporťáků oblečených v nerezu je v Česku až patnáct

Auto snů. V mnoha ohledech jedinečné – s karoserií z nerezové oceli bez laku a křídlovými dveřmi. Přesně, jak si ho mnozí pamatují z legendární komediální sci-fi série Návrat do budoucnosti. V sobotu...

23. července 2024

Svět aut na sociálních sítích ovládla italská komedie a drahé/levné odtahy

Nestíháte, nebo nechcete sledovat sociální sítě? Naprosto to chápeme, a proto jsme vybrali podle nás to nejzajímavější nebo nejvtipnější. Tentokrát měla velký úspěch hlavně Alfa Romeo s Fordem.

27. července 2024

Diář petrolheada: Na Kladno za tuningem, do východních Čech za hadráky

Stejně jako v předchozích letech dorazí i letos na nejstarší kladenské náměstí majitelé a příznivci upravených vozů. Na plac před místním magistrátem zavítali již pojedenácté v řadě. O nadcházejícím...

26. července 2024

EU si vyhlédla srbské lithium. Ekologové chystají mohutné protesty

Srbsko, Evropská unie a Německo v Bělehradě podepsaly dohodu o záměru těžit srbské zásoby lithia, které se používá na výrobu baterií především do elektromobilů. Prohlášení o záměru bylo podepsáno za...

25. července 2024,  aktualizováno  26.7 8:22

Bez dotací to nejde. Analýza ukazuje, jak moc na nich elektromobilita závisí

Ekologická lobbistická organizace Transport & Environment označila Německo za „nemocného muže Evropy“, protože na rozdíl od evropského průměru se v této zemi téměř zastavil nárůst prodejů...

26. července 2024

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....