Dacia 1310
Po vypršení francouzské licence chtěla Dacia svůj model zmodernizovat jako přechodovou fázi před uvedením zcela nového auta rumunské konstrukce. Na podzim 1979 se proto na Výstavě úspěchů národního hospodářství představila Dacia 1310, snadno rozeznatelná podle nové masky chladiče se čtveřicí kruhových světlometů.
Motor měl vyšší kompresi, což zvedlo výkon na 56 koní. K technickým novinkám patřil i elektrický ventilátor a dvouokruhové brzdy. Později se představily i motory 1,2 a 1,4 litru o výkonu 48, resp. 65 koní. Používalo se pro ně označení 1210 a 1410, ale nakonec se jako název celé modelové řady ujalo 1310 bez ohledu na objem motoru.
V roce 1979 se představil také prototyp dvoudveřového kupé Brasov, do výroby se dostal o čtyři roky později pod jednodušším názvem Dacia Sport. Ačkoliv byly v plánu i výkonnější verze, nakonec se k zákazníkům dostaly jen standardní motory. Od sedanu se kupé lišilo zkrácením rozvoru a radikálním snížením střechy o dvanáct centimetrů.
Sezona 1983 přinesla také modernizovaný pick-up, který dostal označení 1304. Tím se inovační potenciál v období socialismu téměř vyčerpal, Dacia už dokázala představit akorát pětistupňovou převodovku a pokusit se vyvinout naftový motor. Plánovaný nový model byl odložen.