Dacia 1300
Původní provedení jako by Renaultu z oka vypadlo, zpočátku se dokonce vyrábělo z dovážených dílů. Na svou dobu šlo o moderní a komfortní vůz, žádné podobné auto z východního bloku nedosahovalo jeho úrovně.
Motor byl k dispozici jediný, třináctistovka o výkonu 54 koní (40 kW), která poháněla přední kola. V roce 1972 se představilo odvozené kombi a v roce 1975 dvoumístný pick-up 1302.
Model 1300 se měl původně vyrábět do roku 1980, nakonec ale vydržel o čtyři roky déle. Mohly za to potíže s náběhem výroby dílů pro nástupce 1310 a velké přebytky již vyrobených dílů pro 1300, klasická ukázka potíží centrálně řízené ekonomiky. Vznikly dva mezitypy, především na export určený 1300P, který měl vzhled 1310, avšak techniku 1300. A také 1300L, který spojoval nový design přídě s původním vzhledem zádě a většinou i původní palubní deskou.