Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Exkluzivně   12:05aktualizováno  12:05
Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum. Pneumatiky Tomket chce zákazníkům nabídnout už na jaře.

Nová značka chce vstoupit na trh nejprve s letními plášti pro osobní vozy. | foto: ADAC

Ročně prodá e-shop Nejlevnejsipneu.cz více než 800 tisíc pneumatik desítek globálních značek. V roce 2017 by část těchto prodejů měly ukousnout tři typy pneumatik pod značkou Tomket. Stojí za ní zakladatel e-shopu Radek Grill. Značka Tomket je pak název firmy, pod níž e-shop formálně působí.

Pneumatiky budou pro českou značku vyrábět v zahraničí dva gumárenské koncerny, které patří mezi patnáct největších světových výrobců. Jejich jména Grill nechce zveřejnit, ale zdůrazňuje, že největší důraz při výběru kladl na kvalitu. „Navštívil jsem několik desítek továren po celém světě společně s našimi kolegy, kteří jsou profesionály z gumárenského průmyslu, a zvolili jsme výrobce, kteří jsou schopni garantovat nejvyšší stupeň kvality vyráběných pneumatik. U hotových výrobků probíhá třístupňová výstupní kontrola a každá pneumatika je testována speciálním robotem na házivost a vyváženost. Vnitřní soudržnost je kontrolována za využití rentgenového přístroje,“ vypočítává Grill.

Značka dostane do začátku dva letní dezény. „Pro nižší střední třídu jsme vyvinuli řadu ECO, u které je prioritou nízký valivý odpor a vysoký kilometrový průběh. Pneumatiky řady SPORT pak snesou to nejpřísnější srovnání s prémiovými výrobci. Brzdná dráha na mokru je hodnocena druhým nejlepším výsledkem, tedy písmenem B. To je nejlepší kompromis při zohlednění perfektních vlastností na suché vozovce,“ popsal pro iDNES.cz Grill.

Třetí dezén pak bude určen pro dodávky. Firma si věří i v nezávislých testech. „Podle našich dosavadních testů jsme přesvědčeni, že pokud budou zohledněny všechny vlastnosti, musí obdržet nadstandardní hodnocení,“ je přesvědčený Grill.

Radek Gril začal podnikat už v 18 letech, už 11 let obchoduje s pneumatikami.

Radek Grill

Podle něj je reálné, aby Tomket v ideálním případě za první tři roky vyrobil kolem dvou milionů pneumatik. Investice do rozjezdu výroby se podle něj pohybuje v řádu jednotek milionů dolarů. „Na světě se ročně vyrobí 1,3 miliardy pneumatik a my jsme si dali nesmělý cíl získat několik málo desetin procenta tohoto trhu. Převedeno do řeči čísel: jeden až dva miliony kusů v příštích třech až pěti letech je splnitelný cíl.“

Pro srovnání: otrokovická továrna Continental Barum v roce 2015 vyrobila 21 milionů pneumatik na osobní auta. Na evropském trhu se pak za stejné období prodalo asi 200 milionů pneumatik, čtvrtina z toho v Německu.

Pneumatiky českého podnikatele by měly zamířit především na evropský trh. Mateřský e-shop má klíčový tržní podíl prakticky v celé střední a východní Evropě. Právě tato oblast bude zřejmě klíčovým trhem. Ale s univerzální evropskou homologací mohou pneumatiky do prodeje kdekoliv na kontinentu. Cenově by podle Grilla měly být pneumatiky „příjemným překvapením“.

Místo výroby chce ušetřit na provizích. Na rozdíl od konvenčních značek není mezi výrobcem a prodejcem žádný zprostředkovatel, který musí vydělat na provizi. Zároveň však Grill odmítá, že by měl e-shop svoji vlastní značku protežovat. „Nejlevnejsipneu.cz zůstává nadále nezávislým prodejcem,“ zdůrazňuje.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Najdete na iDNES.cz