Střední hodnota ojetin proti loňsku stoupla o deset tisíc na současných 135 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy skupina Aures Holding, která provozuje například síť autobazarů AAA Auto.
Podle červencových dat Svazu dovozců automobilů během letošního prvního pololetí dovoz do Česka činil 69 026 ojetých aut, většina dorazila během prvního čtvrtletí. Meziročně jde o pokles 22,6 procenta, tedy 20 133 vozů.
„Dovozcům a pochopitelně ani prodejcům letošní druhé čtvrtletí nepřálo. Importérům se zavřely hranice a prodejci byli kvůli karanténním opatřením nuceni na pět týdnů zavřít své provozovny. To pochopitelně citelně zahýbalo sekundárním trhem, který tak ze dne na den přišel o odbyt a zároveň nebyl schopen ani nakoupit zásoby vozů,“ uvedl provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček.
V nabídce ojetin se tak během pololetí objevilo 79 088 dovozových ojetých vozů, meziročně o 15 845 méně. Nedostatek ojetin podle skupiny vedl k nárůstu mediánové ceny, která stoupla na 135 tisíc korun. Medián stáří nabízených importovaných ojetin činil 11,1 roku a nájezd 167 600 kilometrů. Proti loňsku tak klesl o 3 300 kilometrů.
Ze značek měly s 18 procenty největší podíl v nabídce ojetin stejně jako loni volkswageny. Druhá byla Škoda se 17 procenty a třetí Ford se zhruba 11 procenty. Nejvíce aut bylo dovezeno z Německa (65 procent), Rakouska (11,6 procenta), Itálie (10,6 procenta) a Francie (3,5 procenta).
Poradenská společnost EY uvedla, že ceny nových osobních aut na českém trhu klesly ve druhém čtvrtletí v průměru o 0,8 procenta. Vozy v základní výbavě zlevnily až o 3,2 procenta, tedy o 14 919 korun, naopak nejlépe vybavené vozy zdražily o 0,7 procenta, tedy o 5 154 korun.