Mild-hybrid (MHEV)
Konstrukčně i cenově nejdostupnější hybridní řešení, které umožňuje snížit spotřebu a emise, v poslední době využívá systém tvořený 48V sítí a integrovaným startér-generátorem, jsou mild-hybridy. Takto uzpůsobený automobil po celou dobu jízdy stále využívá k pohonu spalovací motor, přičemž elektromotor mu pouze vypomáhá při rozjezdu a zrychlování. Do pomocného lithium-iontového akumulátoru o kapacitě obvykle do 0,5 kWh se ukládá rekuperovaná energie pro pozdější využití.
Suzuki míří tam, odkud ostatní ujeli. Swift je moderní auto ze staré školy |
Tato vozidla jsou kromě 48V elektrické soustavy vybavena také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V. Elektromotor o výkonu do 12 kW napomáhá k plynulosti častých rozjezdů, tak typických pro městský provoz. Při pomalé setrvačné jízdě se systém stop-start aktivuje již při 30 km/h a během zpomalování mezi 30 a 0 km/h se motor zcela vypne a spojka rozepne, čímž lze snížit spotřebu i více než o desetinu.
Baterie i elektromotor jsou malé a z hlediska zástavby nenáročné. Cenu vozu mild-hybridní technologie zvyšuje jen minimálně a poskytuje poměrně širokou možnost spojení se zážehovými i vznětovými motory, a to v kombinaci jak s manuálními, tak i samočinnými převodovkami.