Plug-in hybrid (PHEV)
Plug-in hybrid je full-hybridem, jehož baterie lze kromě rekuperace během jízdy dobíjet také z elektrické zásuvky. Baterie (obvykle s kapacitou 10–15 kWh) tak mohou být menší než u elektromobilů, a jejich plné nabití je mnohem rychlejší. I takový vůz se může pohybovat v čistě elektrickém režimu, dojezd však bývá omezen na několik desítek kilometrů.
Plug-in hybridy, někdy označované také zkratkou PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), nelze nabíjet prostřednictvím rychlodobíječek, kvůli relativně malé baterii to však ani není potřeba. Jejich výhodou je velký kombinovaný výkon, dlouhý celkový dojezd, možnost bezemisního pohonu ve městě a využití vozu i pokud nejsou k dispozici nabíjecí stanice či jsou zrovna obsazené. Dobíjecí hybridy mívají i volitelné jízdní režimy, například uchování elektřiny pro pozdější jízdu městem. V závislosti na modelu lze jet čistě na elektřinu rychlostí až 140 km/h.
Žralok kladivoun loví i v českých vodách. Návnadou Priusu je originalita |
Výhodou vozů s technologií PHEV s hodnotou emisí oxidu uhličitého v kombinovaném provozu do 50 g/km je i možnost využívat speciální registrační značky začínající písmeny EL. Ty jejich majitele opravňují k bezplatnému parkování na modrých zónách v Praze a delších městech a bezplatnému využívání dálnic. Firmy a podnikatelé navíc nemusejí za tyto vozy odvádět silniční daň. Plug-in hybrid je oproti klasickému hybridu těžší a dražší. Aby vůz dosáhl nízké spotřeby paliva, je potřeba, aby řidič pravidelně dobíjel energii z externích zdrojů.