Hybrid trochu jinak
Další variantou je pohonné ústrojí, kde je benzinový čtyřválec na druhé koleji a primárním trakčním agregátem je elektromotor. Ten si v čistě elektrickém módu bere „šťávu“ jen z malé baterie, kterou prostřednictvím generátoru „krmí“ spalovací motor. Řídící management dobíjení navíc pracuje s mapovými podklady navigace a úroveň nabití akumulátoru upravuje podle profilu trati.
Power jóga strýčka Soičira. Honda CR-V s elektrárnou je lékem pro duši |
V hybridním režimu spalovací motor dodává energii generátoru, který ji směřuje již přímo k elektrickému hnacímu motoru. Přebytečný výkon z benzinového motoru navíc dobíjí baterii. V dálničních rychlostech již zážehový motor většinou pohání kola přímo přes stálý převod, který je dlouhý jako šestka v klasických autech. Vše je řízeno automaticky s ohledem na co největší efektivitu. Přepínání mezi různými režimy jízdy přitom vzhledem k pečlivému odhlučnění prakticky neregistrujete. Vše funguje harmonicky, rozjezdy jsou díky elektromotoru plynulé jako u elektromobilu a odezva na plyn je bezprostřední.