Chce to i změnu návyků
Přechod do světa čisté mobility si totiž vyžaduje zapojení občanů. Nová data však ukazují, že mnozí ještě nejsou připraveni upravit své dopravní návyky. Podle průzkumu společnosti YouGov, která se zabývá výzkumem veřejného mínění a analýzou dat, provedeného v USA, Francii, Brazílii, Indii a Maroku každý čtvrtý člověk říká, že pokud se jedná o dopravu, nezměnil své návyky, aby omezil svůj dopad na životní prostředí, a ani to neplánuje. V USA téměř 40 procent dotázaných uvedlo, že nemají v plánu na svých zvycích cokoliv změnit, a to zejména lidé, kteří jsou starší nebo žijí ve venkovských oblastech.
Za kulisami automobilového průmyslu zuří opravdová hospodářská válka. Boj o Euro 7 neskončil, říká expert |
Jak poznamenal Thomas Koch, šéf Institutu pro pístové stroje Technologického institutu v Karlsruhe, v nedávném rozhovoru pro Lidovky.cz, v Číně se navíc ve velkém stylu rozvíjejí spalovací motory. Firma Aurobay ve spolupráci s Renault Horse (tým Renaultu zaměřený na vývoj nízkoemisních motorů – pozn. red.) oznámila, že bude dlouhodobě vyrábět osm milionů spalovacích motorů ročně, a to převážně v Evropě. Takže podle Kocha vlastně Čína oznámila, že se stane lídrem světového trhu v oblasti technologie spalovacích motorů.
A dlouholetý vývojář Fritz Indra dodává, že čínská skupina Geely v současnosti pracuje na nové generaci efektivnějších a hospodárnějších motorů. Nová vlajková loď čínské značky Geely s označením Xingyue L Hi-X má pod kapotou přelomový motor. Konstruktéři tvrdí, že svou tepelnou účinností překonává i motory Mazdy či Toyoty. Hybridní agregát 1,5 DHE15 má údajně tepelnou účinnost 43,32 %, zatímco moderní spalovací motory dosahují na 40% hranici a hybridní soustava Toyoty Dynamic Force se chlubí 41 %.