Vyznavače avantgardních, avšak uhlazených tvarů chytne za srdce. Překvapením je diesel pod kapotou.
Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu (doufejme pouze prozatím) pořádnou dávku osobitosti a šarmu. Mohutná, protáhlá příď s dominantními světlomety a pod nimi zajímavě řešený spojler předního nárazníku, s rozměrnou mřížkou chladiče, rozvíjejí designérský směr Peugeotu vlastní.
U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo, na které plynule navazuje prosklená střecha.
Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď. Především řešení prosklení pátých dvěří, s bezmála vertikálně uloženým rámem, jakoby se inspirovalo u posledních Renaultů.
Na boku vozu nechybí "radikální" linie, dodávající automobilu potřebnou dravost. Výrazný boční prolis si "rozumí" s bočním prahem a lemy blatníků. Na čistě sportovní notu hraje tvar úzkého bočního okna.
Nečekané detaily v podobě malého trojúhelníkového okénka ve skle předních dveří, odlehčený tvar zpětných zrcátek a chybějící kliky dveří pak dodávají potřebnou dávku elegance a luxusu.
Sportovního ducha podtrhují mimo jiné dvojitá koncovka výfuku a rozměrné pětipaprskové disky s lehce negativním odklonem kol a pneumatikami o rozměru 21 palců.
Model 407 Elixir byl koncipován pro poskytnutí maximálního možného komfortu čtyřem cestujícím. Polohovatelná sedadla jsou oddělená a bez společné zadní středové opěry. Vůz pečuje o pohodu pasažérů dvouzónovou automaticky řízenou klimatizací nebo palubním navigačním systémem s barevnou 7 palcovou obrazovkou formátu 16/9.
Na provedení interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže. Od zakončení palubní desky probíhá na obou stranách po obvodu kabiny metalický dekor. Z pohledu pasivní bezpečnosti je elixir vybaven pyrotechnickými bezpečnostními pásy s kontrolkou zapnutého pásu pro všechna čtyři místa. Pasažéři jsou chráněni devíti airbagy, mimo jiné i airbagem zabudovaným ve sloupku volantu, který chrání v případě čelního nárazu především kolena řidiče.
Další dieselový sporťák na obzoru?
Automobil je poháněn zcela novým vznětovým šestiválcem HDI o zdvihovém objemu 2700 cm3. Motor je vybaven filtrem pevných částic nejnovější generace, který se vyznačuje schopností automatické regenerace bez ohledu na počet ujetých kilometrů.
Maximální výkon, který motor nabízí je 148 kW, hodnota největšího točivého momentu je 440 Nm. Koncept je vybaven sekvenčním převodovým ústrojím typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit stoprocentně automatický režim nebo sekvenční s manuální volbou rychlostních stupňů.
Přední náprava je čtyřprvková typu McPherson, zadní náprava je nové generace s vlečenými rameny spojenými zkrutnou tyčí. O bezpečí posádky se při malých řidičských prohřešcích postará inovovaný stabilizační systém ESP.
Základní rozměry konceptu Peugeot 407 Elixir:
Délka (mm) | 4734 |
Šířka (mm) | 1920 |
Výška (mm) | 1400 |
Rozvor (mm) | 2725 |
Rozchod přední/zadní (mm) | 1646/1684 |
Převis přední/zadní (mm) | 1061/948 |
Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. |
Překvapením je diesel pod kapotou. |
Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu pořádnou dávku osobitosti a šarmu. |
U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo. |
Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď. |
V interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže. |
Prosklená střecha připomíná Peugeot 307 SW. |