Sobota 31. října 2020, svátek má Štěpánka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 31. října 2020 Štěpánka

Peugeot 407: francouzský hezoun je tajný tip na zajímavou ojetinu

  11:00
Francouzský švihák dodnes neztratil šmrnc. Dnes k tomu navíc jako ojetý láká skvělými cenami. Prostorem v kabině nenadchne, pro rodinu čahounů 407 zrovna není. Jednoznačnou volbou pod kapotu je dvoulitrový turbodiesel.

Peugeot 407 | foto: Petr Lichtenbergpro iDNES.cz

Nástupce populárního modelu 406 při svém uvedení na trh v roce 2004 doslova očaroval motoristickou veřejnost. Ladné křivky sedanu i kombi uvedeného pod označením SW se trefily do vkusu, auto s dlouhatánskou přídí mělo zajímavé proporce. 

To potvrdilo i dynamičtěji působící kupé, nabízené od roku 2006. Peugeot 407 tvarově prakticky nezestárl až do roku 2010, kdy jej nahradil nástupce, model 508. Nakonec i dnes, kdy jej naleznete už jen výhradně na trhu s ojetými automobily, patří k hezounům. Navíc se mnohdy nabízí za velice lákavou cenu. Ceny ojetin startují kolem padesáti tisíc korun.

Peugeot 407

Zájem je tak o všechny karosářské verze. Skutečný tahák pak představuje provedení 407 SW 2.0 HDi s rozumným nájezdem. 

Naopak automobily z počátku výroby s vysokým kilometrovým proběhem (blížícím se 300 000 km a více) se dnes prodávají přibližně od 40 000 Kč, což je pro mnohé motoristy, kteří nechtějí za vůz vynaložit vyšší částku, velice lákavé.

Tyto vozy mnohdy představují značné riziko výskytu poruch a různých problémů, zejména pokud mají pod kapotou úsporný, ale i nadprůměrně poruchový turbodiesel 1.6 HDi. Lepší je tedy připlatit si, zvolit jiný motor, vozidlo s nižším nájezdem a v případě turbodieselu dát pozor na stav filtru pevných částic. Jenže takové rady zejména mladší řidiči, toužící po líbivém voze za super cenu, mnohdy ignorují a pak se podivují účtům za servis.

Kdo se rozhodne pro „čtyřistasedmičku“, měl by vědět, že to není auto pro nějaké silniční dravce. Měkce naladěné odpružení dobře tlumí nerovnosti a spolu s typicky francouzskými sedadly zajistí dostatek pohodlí posádce. Na druhou stranu držení stopy v zatáčkách je spíše slabší a nedotáčivost citelná. 

Samozřejmě i na to si lze zvyknout, i tak ovšem budete muset ubrat plyn dřív, než třeba v konkurenčním Fordu Mondeo či Volkswagenu Passat.

Samotné cestování dokáže zpříjemnit někdy i nadstandardně bohatá výbava čítající třeba přední a zadní parkovací senzory nebo vyhřívaná přední sedadla. Zejména pak u automobilů z dovozu se mnohdy objevuje z výroby montovaná navigace (tu v době navigace v každém smartphonu klidně oželíte). Na druhou stranu je dokonalé prověření jejich historie ve srovnání s vozy původem z Česka prakticky nemožné.

Fotogalerie

Ta dlouhatánská, masivní příď, jejíž spodní hrana nízko nad silnicí se často ráda pochroumá o každý vystouplejší obrubník, dává autu netradiční proporce. Co naznačí silueta, potvrdí otevření zadních dveří - je tam málo místa pro nohy a u sedanu i na hlavu.

Vpředu je za hodně hlubokou přístrojovkou vše v pořádku, snad jen středový panel palubní desky nemusí na každého působit zrovna přehledně, což je dáno větším množstvím menších tlačítek. 

Kufr sedanu nabídne objem 410 litrů, kombi SW zvládne odvézt náklad o objemu 448 litrů - měřeno pod roletku. 

Peugeot 407
Peugeot 407

Ještě dodejme, že bonvivánské kupé, které je dálničním GTčkem, rozhodně ne sporťákem, má zavazadlový prostor o objemu 400 litrů. A když už jsme u kupé, tak dodejme, že zájemci o tento méně častý vůz by měli dobře zvážit, zda jej opravu chtějí. Ceny karosářských dílů jsou zde totiž znatelně dražší než v případě sedanu či kombi. Nemluvě o absenci důležitých dílů v druhovýrobě.

„Čtyřistasedmička“ se umí pěkně prodražit, pokud zvolíte špatně udržované auto, ale i pokud sáhnete po naftové šestnáctistovce, kterou zrovna dobrá pověst nezdobí. Často tu bývají problémy se vstřikovači common railu, úniky oleje nebo podtlakovým okruhem, který ovládá práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Kromě toho z důvodu zaneseného mazání odchází i samotné turbodmychadlo. Tento motor má však především hloupě řešenou olejovou vanu, ve které je prolis, kvůli kterému zůstane při výměně náplně v motoru asi půllitr původního oleje se všemi nečistotami. Servisy to umí řešit úpravou vany. Při nákupu auta s tímto motorem (lhostejno, zda jde o peugeot, citroën, ford nebo volvo) berte jen auta, u kterých majitel měnil svědomitě olej a ideálně ho měnil častěji, než po předepsaných 30 tisících kilometrech, ideální interval je nejvýš poloviční.

Na stav vstřikovačů a turba si dejte pozor i u turbodieselu 2.0 HDi (100, 103, 110 nebo 120 kW), který lze jinak doporučit. Vykazuje nejvyšší spolehlivost z nabízených nafťáků a v tomto směru poráží i jednotky 2.2 HDi/125 kW a 2.7 V6 HDi/150 kW, které však nepotkáte tak často. Tyto motorizace se častěji potýkají s vadným turbodmychadlem.

Z benzinových motorizací jsou nejběžnější především čtyřválce 1.8 16V/85 kW a 2.0 16V/100 a 103 kW. Pozor, první z nich rád žere olej.

Ke slabším článkům vozu patří brzdy. Ne z důvodu účinku, ale kvůli krátké životnosti třecích segmentů. Brzdové destičky, ale i kotouče mnohdy vyžadují výměnu už po ujetí pouhých 40 000 kilometrů. Do prvovýroby dodává brzdové třecí segmenty Bosch, a tak se doslova nabízí místo originálů použít kvalitní druhovýrobu od jiné značky. Stejný problém totiž mají i jiné peugeoty, kde se taktéž montují brzdové destičky a kotouče tohoto německého dodavatele.

Pozor si dejte také na poruchy páček pod volantem. Pokud odejdou, mění se včetně elektroniky a nejsou ani trochu levné, jejich cena se počítá podle použitého typu na tisíce. 

Příkladná je antikorozní ochrana, to je dobrý zvyk u francouzských automobilek už od devadesátých let. Peugeot 407 se ve své době mohl chlubit v této třídě už tehdy ojedinělou konstrukcí přední nápravy, je lichoběžníková, zadní pak víceprvková. Na obou nápravách najdeme hliníkové komponenty. Podvozek zdobí nečekaná odolnost, potíže jsou levně řešitelné.

U turbodieselů dávejte pozor na servořízení, když začne unikat hydraulická kapalina, je zle. Často odejde celý posilovač a to je pak drahé. Naopak potíže s filtry pevných částic jsou řídké a v porovnání s konkurencí levně řešitelné.

Peugeot 407 očima odborníka

Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO

Velice lákavá je opravdu nízká spotřeba turbodieselu 1.6 HDi. Kdo však po tomto naftovém motoru zatouží, měl by vybírat skutečně pečlivě. Turbodiesel 1.6 HDi se někdy potýká s vadným turbem či EGR ventilem. Turbodmychadlo přitom nestačí pouze vyměnit nebo repasovat, ale je důležité také vyčistit přívod mazání, kde se ucpává sítko. Pokud se tato část opravy vynechá, nové turbo brzo zase odejde. 

U dieselů také pozor na stav filtru pevných částic FAP a také to, zda je vůbec ve výfukovém systému přítomen. Asi není nutné zdůrazňovat, že vůz s vykuchaným filtrem pevných částic neodpovídá homologaci a na silnici nemá co pohledávat.

Pozornost si zaslouží také dvouhmotový setrvačník, kratší životnost má spojka a brzdy. 

Známé jsou úniky motorového, ale i převodového oleje, a to především u vozidel s vysokým nájezdem kilometrů. Vyskytují se vůle na předním stabilizátoru, můžete se s nimi setkat i v čepech a silentblocích přední nápravy. I z důvodu jejich lokalizace je vhodná prohlídka na zvedáku.

Prověřte také veškerou elektrickou výbavu, stejně jako funkčnost klimatizace. Podobně jako u jiných vozidel i zde se někde stane, že nefunguje. Pochvalu si zaslouží kvalitní antikorozní ochrana karoserie a komfort odpružení, pokud je tedy podvozek vozu udržovaný v dobré kondici. 

Určitě doporučuji vybírat mezi automobily s rozumným nájezdem a jasným původem. Lepší volbu představují automobily s manuální převodovkou, která je rozhodně spolehlivější než automatická, s níž se občas setkáte.

Autoři:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Smradlavá záhada Hyundaie. Sedadla nóbl SUV páchnou po česneku a ponožkách

Americká pobočka automobilky Hyundai řeší neobvyklou potíž. Některé exempláře sedmimístného SUV Palisade začaly ve...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Vyplatí se kupovat autodíly na AliExpressu? Otestovali jsme jejich kvalitu

Premium Prostřednictvím internetové stránky AliExpress jsme dovezli vybrané náhradní díly a automobilové doplňky. A pak jsme je...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Historie Škody začala před 125 lety rukoudáním dvou Václavů

Před 125 lety, 30. září 1895, byla založena firma Laurin&Klement, předchůdkyně dnešní automobilky Škoda Auto. Založení...

Před 90 lety vyjel první Moskvič, čeští nadšenci to oslavili srazem

V roce 1930 vyrobili v Moskvě první auto značky Moskvič, byl to licenční Ford A. Poslední vůz vyrobila automobilka v...

Poslední malé Mini vyrobili před dvaceti lety

Mini, jednoduchý vůz s výbornými jízdními vlastnostmi a nadčasovým designem, který se zařadil mezi ikony automobilového...

Na záchranu transporteru padlo stavební spoření. Mladá rodina cestuje dodávkou

Lucie Vavrečková z Ostravy má ráda stará auta. Tuhle vášeň jí vštípil tatínek. Nejprve cestovala se Škodou 100. Pak...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Veterináři varují před sýry z Lidlu, mohou obsahovat bakterie z fekálií

Veterináři varují před dvěma druhy sýrů, které prodával řetězec Lidl. Jde o brie od francouzského výrobce, který...

Čich ztrácejí při covidu často mladí a bezpříznakoví. Jak ho získat zpět?

Porucha čichu je v současnosti řazena k základním příznakům covidu-19. Objevuje se více než na jaře, a to hlavně u...

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...