Autofotka týdne: Z legendární vlnité dodávky Češi postavili výčep

aktualizováno 
Tvůrci jí pojmenovali Pivní mašina, za základ jim posloužila jedna z nejslavnějších dodávek vůbec. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu, premiéru měl na pařížském autosalonu v roce 1947.

Citroën H přestavěný na pojízdný výčep | foto: Pivní mašina

Praktická, jednoduchá a chytře vymyšlená dodávka se stala ikonou, byla nepřehlédnutelná ve francouzských filmech. Ve výrobě vydržela po nespočtu úprav až do roku 1981 a za tu dobu jich vzniklo téměř půl milionu. Původní provedení bylo dlouhé 4,3 metru, nejslabší varianty měly 35 koní a jely maximálně 88 kilometrů v hodině.

Tvář jí dali Flaminio Bertoni a André Lefèbvre, znáte je jako tvůrce jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Fantomasova Citroënu DS. Inspiraci pro použití vlnitého plechu si vzali od letadla Junkers Ju 52.

Citroën H přestavěný na pojízdný výčep
Citroën H přestavěný na pojízdný výčep
Citroën H přestavěný na pojízdný výčep

Kus z roku 1976 posloužil Čechům k přestavbě na hvězdu městských slavnostní, pouličních party a dalších letních akcí. Mobilní autovýčepna si ze slavné dodávky ponechala téměř vše. Originální kola a autodoplňky z původního vozidla. Sedačky mají původní rám a nové čalounění.

„Česko je proslulé svojí tradiční pivní kulturou. Od socialistických náleven jsme se hodně posunuli, a to ke stylovým restauracím a barům nabízejícím chutná piva z lokálních pivovarů. Chceme, aby Pivní mašina byla jedním z dalších projektů, které dodají k pití piva v Česku styl a eleganci,“ říká zakladatel projektu Ondřej Vácha.

Fotogalerie

Na čepu nabízí standardně dva druhy piv ve dvou frontách, celkem tedy čtyři pípy. Každá pípa může pojmout jeden druh piva. Výčepní systém zvládne za minutu vytočit až tři piva v jedné frontě. Když lidé stojí ve dvou frontách, z Pivní mašiny vyteče až 360 piv za hodinu.

„Pivní výčepna je mobilní a kamkoli dojede,“ říká Ondřej Vácha. „Oproti jiným foodtruckům a beertruckům stojí obsluha venku a je v přímém kontaktu se zákazníkem,“ popisuje a dodává, že hlavním sortimentem mají být piva malých pivovarů. „Ceny pronájmu se pohybují kolem 25 tisíc na den, při vícedenních akcích je pak cena individuální,“ uzavírá.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Auta Čechů od roku 1989. Je jich víc, ale stále jsou průměrně čtrnáctiletá

ilustrační snímek

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině...

Před sto lety se do chaosu Prahy vložil strážník, musel se umět i prát

Strážník řídí dopravu na Václavském náměstí v Praze. (1932)

Počátkem dvacátého století přerůstala Praha pomalu ve velkoměsto se všemi jeho negativy. Počet obyvatel přesáhl půl...

V centru Prahy nocovaly automobilové perly, frčí do Karlových Varů

Prague Carlsbad Classic

Prague Carlsbad Classic je dnes už tradiční jízdou automobilové smetánky. O tomto víkendu, který je doslova nabitý...

Porsche 917 byl první Piëchův pomník. Dalo vzniknout hypersportům dneška

Porsche 917

Jeden z nejslavnějších závodních vozů automobilové historie Porsche 917 by nikdy nevzniklo, nebýt umanutého Ferdinanda...

Najdete na iDNES.cz