Autofotka týdne: Slavná dodávka z vlnitého plechu se vrací

aktualizováno 
Přesně před sedmdesáti lety se na pařížském autosalonu představila jedna z nejslavnějších dodávek. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu. Hold jí nyní vzdává projekt dvou nadšenců, který se má dočkat realizace.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H | foto: David Obendorfer

Praktická, jednoduchá a chytře vymyšlená dodávka se stala ikonou, byla nepřehlédnutelná ve francouzských filmech. Ve výrobě vydržela po nespočtu úprav až do roku 1981 a za tu dobu jich vzniklo téměř půl milionu. Ty první měly 35 koní.

Tvář jí dali Flaminio Bertoni a André Lefèbvre, znáte je jako tvůrce jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Fantomasova Citroënu DS. Inspiraci pro použití vlnitého plechu si prý vzali od letadla Junkers Ju 52.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

U příležitosti sedmdesátého výročí představení se rozhodl vzdát hold typu H italský podnikatel Fabrizio Castellani, jehož firma pracuje s laminátem.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

S designérem Davidem Obendorferem vymysleli laminátový převlek pro aktuální Citroën Jumper. Panely, které se připevní na příď, záď a boky, jsou vyvedené ve varhánkovitém stylu původního typu H.

Castellani s Obendorferem mají pro začátek v plánu vyrobit 70 sad panelů na převlečení, k objednání budou brzy on-line.

Fotogalerie

Přestavba bude probíhat v Itálii, na výběr má být z několika provedení: van, odtahovka, obytné provedení nebo bistro.

Srovnání původního Citroënu H a jeho novodobé interpretace také odhalí, jak moc auta - a dodávky nevyjímaje - za ty roky povyrostla. Původní provedení bylo dlouhé 4,3 metru a ty nejslabší varianty jely maximálně 88 kilometrů v hodině. Dnešní Jumper má podle verze 4,9 až 6,3 metru.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Madrid zruší omezení pro vjezd starých aut do centra města

Seat Ibiza

Nové vedení madridské radnice zruší omezení pro vjezd neekologických aut do centra města, které je v platnosti od...

Macík vyměnil Frantu za Karla. Iveco s čumákem bude liazka jistit ze zálohy

Martin Macík mladší. představuje svůj nový dakarský speciál

Martin Macík, mladý sympaťák za volantem závodního dakarského speciálu, testuje svůj nový stroj. Liazku jménem Franta...

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Najdete na iDNES.cz