Plzeňské náměstí plné italských srdcí. Alfy měly sraz

  14:53aktualizováno  14:53
Kolem 220 aut italské automobilky Alfa Romeo zaplnilo centrální plzeňské náměstí. Plzeňský klub příznivců této značky, který vznikl loni, zde uspořádal svůj první sraz. A přijely na něj alfy od sportovních veteránů a kabrioletů ze 70. let minulého století po nejmodernější modely.

Alfa Romeo letos slaví 105. výročí založení | foto: Slavomíř KubešČTK

„Předvedl se také vůz posádky Martin Rada a Jaroslav Jugas, kteří jako jediní v Evropě jezdí s Alfou Romeo rallye,“ řekl viceprezident klubu Jaroslav Jan.

„Vlastníci Alfa Romeo nežijí pouze autem, žijí i jakýmsi srdcem, které to auto má. To správné ‚cuore sportivo‘ (sportovní srdce). Každé auto, které se v dílně Alfa Romeo vyrobilo, mělo nadčasový vzhled a design,“ tvrdí Jan. I ostatní alfisté nedají na svůj vůz dopustit. Vůz s křížem a hadem milánské rodiny Visconti ve znaku je pro ně synonymem individuality, sportovního ducha a typického italského designu.

Na náměstí Republiky v Plzni se 5. září seřadilo na 250 vozidel značky Alfa...

Na náměstí Republiky v Plzni se 5. září seřadilo na 250 vozidel značky Alfa Romeo.

„Asi před 12 lety jsem koupil první alfu čistě náhodou a chytlo mě to. Nejen auta, ale i lidi, atmosféra, nálada,“ potvrzuje Radek Šupol, majitel dvou novějších alf. Na autech se mu líbí jejich individualita i sportovní ladění. Když si chce užít rychlou jízdu ve své třílitrové Alfě Romeo 156 GTA, míří na německé dálnice, kde ho neomezuje nejvyšší povolená rychlost. „Bydlím asi 15 kilometrů od Německa, takže pokud se člověk chce projet, není problém zajet k sousedům,“ řekl.

Na svůj kabriolet Alfa Romeo Spider vyrobený na začátku 90. let je pyšný také Luboš Bárta z Hrusic. „Je to auto, které se v skoro nezměněné podobě vyrábělo téměř 30 let, a pokud někdo není odborník, téměř nepozná první modely od posledních,“ řekl Bárta. Také Martin Rada, řidič jediné současné Alfy Romeo, která brázdí tratě evropských rallye, pěje na vůz italské značky jen chválu.

Fotogalerie

„Alfa je osobitá, má za sebou slavnou soutěžní a závodní minulost na okruzích, kde získala to sportovní srdce - cuore sportivo. A to jí zůstává dodnes. Navíc je krásná, je v ní otištěný italský design. My často jsme na závodech ohodnoceni jako nejkrásnější auto,“ dodal. Se svým vozem o výkonu 200 koní, který se od běžně prodávaného příliš neliší, získal ve své třídě čtyři tituly mistra republiky a dva tituly na závodech v Monte Carlu.

První vozy, původně jen značky Alfa, sjely z výrobní linky v roce 1910. Druhé jméno se do názvu značky dostalo až později po finančním vstupu průmyslníka Romea. Podle nadšených alfistů prý žádná jiná automobilka na světě nemá na svém kontě takovou sportovní historii a tolik úspěchů. Jiní s nadšením poukazují na to, že právě Alfa Romeo je vlastně matkou značky Ferrari. Enzo Ferrari byl původně závodním jezdcem Alfy Romeo, dodal Jan.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Metro bylo nejnebezpečnější auto všech dob

Rover 100 při crashtestu

Nic neilustruje úpadek britského automobilového průmyslu lépe než osmnáctiletá kariéra Austinu Metro, později...

Přelomovou škodovku začal vyrábět nový závod s moderními technologiemi

Škoda 1000 MB

Přelomovým vozem v historii československého automobilismu se stala Škoda 1000 MB. Pro výrobu tohoto prvního tuzemského...

Před 150 lety v Londýně vyzkoušeli semafor, test ukončil až výbuch

semafory

První mechanický semafor v historii byl nainstalován před 150 lety, 10. prosince 1868, na křižovatce před sídlem...

Najdete na iDNES.cz