Zvýšený počet stížností na nekvalitní internetové připojení v poslední době eviduje i spotřebitelská poradna dTestu, nejčastěji se dotazy týkají výpadku či nízké rychlosti internetu a změny poskytovatele. „U ukončování smluv se zabýváme otázkou, jak je to s vrácením modemu, a výjimkou nejsou ani nekalé praktiky, kdy lidé přijdou na pobočku s úplně jiným problémem, tam je přemluví k uzavření smlouvy na internet, ale ve výsledku platí více, než kolik bylo sjednáno,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
Jak tedy správně reklamovat?
1. Nefunkční internet reklamujte včas
Na reklamaci nedostatků internetového připojení máte dva měsíce, poté vaše právo na reklamaci zanikne. Poskytovatel má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne jejího doručení. Pouze v případě, že vyřízení reklamace vyžaduje projednání se zahraničním subjektem, má na to o jeden měsíc více.